Helg mitt i veckan..

2013-02-13 @ 23:37:25
Hej på er igen!
Ni har väl sett mitt tidigare inlägg med bilden på lilla Chewie och mig när jag pluggade fysik? vad bra!
innan jag pluggade så red jag ut en lite stund på Ella, hon börjar bli riktigt tjock nu och inte lika allert i steget som vanligt så kräver inget jobbigt av henne, utan idag red vi bara ut i alla tre gångarter och krävde ingenting mer än framåtdrift, red henne lång och låg och även större delen av turen på långa tyglar vilket jag tycker är bra då man kan checka av hur bra balans man som ryttare har när man inte kan ta något stöd alla i tyglarna utan måste jobba hela kroppen själv. nyttigt för oss ryttare och verkligen nyttigt för dom som ibland har en tendens till att hålla balansen i tyglarna vilket man INTE får. Hon gjorde helt klockrena fattningar idag! :D fattade och galopperade några språng och bröt sen av och gjorde en ny fattning och så gjorde jag ett par gånger åt båda hållen och hon fattade lika fint och enkelt varenda gång, inte det minsta grinig eller sparkig :D Härligt!
Som sagt så har hon börjat bli riktigt tjock nu så kommer bara rida henne månaden ut och sen bara lulla runt i skogen sista månaden :) wiiiie inte långt kvar nu :DD längtar satans mycket!!!!!!!
Nej hörrni nu måste jag verkligen sova, har fysikprov imorrn (som jag kommer faila på)...
håll en tumme för mig är ni snälla, tack!
Go'natt och Sov gott!
XOXO Pim
 
va duktig och lagade maten idag eftersom jag ändå var ledig (som varje onsdag), gillades av de andra också så det var ju tur (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0