Saõ Leopoldo

2013-12-05 @ 11:37:24
Godmorgon! 
Inatt har det spöregnat och åskat som bara den här.. Hoppas det blir bättre väder idag under dagen för jag och Luci ska tillbaka ner till Saõ Leopoldo senare 😊 

Igår va vi som sagt där för att fixa Luci's telefon och sen sprang vi runt i lite butiker där dom sålde julpynt o sånt. Känns fortfarande wierd!  😆
Efter det begav vi oss till Zimbawe som va restaurangen där vi åt. Vi delade på en stor pizza där man fick välja tre olika smaker, jag valde en med Kyckling och Curry och Ost. Den va riktigt god faktiskt! Och dom hade lite speciellt för dom hade ost i kanterna och sesamfrön på kanterna, det va förvånansvärt gott! Säger jag som egentligen inte alls gillar ost 👍👌 så dom får 4 av 5 på sina pizzor.
Till det drack vi brasiliansk öl. Den hette Bohemia och var ljus men otroligt god för att va ljus! 😱 ni som känner mig vet att jag helst bara dricker mörk öl för ljus smakar bara beskt vatten.. Men inte den här, den både doftade och smakade otroligt mycket 😄 tummen upp för det! 👍 och det roligast va att det va en jätteflaska som låg i en hink med is, ungefär så som alla får champagne i filmer ☺️ 

Efter maten begav vi oss hemåt igen, mätta och belåtna! Nä nu ska jag ta och gå upp och försöka ringa min pojke igen och äta lite frukost. Chao 😘

Ja juste jag trodde Saõ Leopoldo va en liten stad ungefär som Uppsala eftersom Porto Alegre va som Stockholm, där hade jag fel.... Saõ Leopoldo har,, håll i er nu,, 20 miljoner invånare! 😱 det är ju fan som hela Sveriges befolkning gånger 2 i en liten stad..... Sjukt! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0