Sammanfattning av Strandbesöket!

2013-12-14 @ 18:32:37
Hej igen! Nu är jag tillbaka till internetet så nu kan jag blogga på riktigt igen 👍 har bloggat i mina anteckningar på mobilen så tänkte att jag klistrar in dom här så får ni läsa det ni med ☺️

Onsdag 11 december 2013
Jag sov på resan dit, för det var bara en massa spanskapratande så orkade inte lyssna på deras babbel.. Åkte i mitten i bak så hade skapligt ont i ryggen när vi kom fram till Quintao efter drygt 2h. 
När vi väl va framme så visade det sig vara en lägenhet vi skulle bo i och inte en stuga som jag trott.
När vi packat in sakerna i lägenheten så åt vi lunch, klockan va då runt halv 3, jag råkade tappa en ölflaska då, eller aa det blev ett missförstånd, jag trodde Bernt hade tagit den så jag släppte men tydligen hade han inte det så den åkte i golvet. Efter glasplock och golvskurning så åt vi iaf lunch, sen bädda vi sängarna (jag sover i botten på en våningssäng med Luci över mig) och sedan bytte vi om. Jag lyckades slå ryggen i Luci's säng... Jag lyckas ALLTID med det när jag sover nere... 😑 Sen begav vi oss ut på stranden som  vi för övrigt såg i från fönstrena i lägenheten. 
Det blåste en massa men vattnet va varmt, inte alls som Östersjön! Trodde det skulle vara okej varmt men det här va tom så att jag hade kunna badat utan att reagera 👍
Vi gick i vattnet en stund och kolla på musslorna som spolades upp och lika fort borrade ner sig i sanden igen. häftigt!
Sen la jag och Luci oss och läste och sola medan de andra tog en "liten" strandpromenad, efter en timme va dom tillbaka, då hade vi börjar undra om dom gått till Uruguay eller nått! 😆 Det va skönt i solen men man frös lite ändå eftersom det blåste så mycket.. 
Både jag och Luci reagerade på att dom körde bil på stranden, kändes väldigt udda, menmen, Det va lite med folk idag iaf, vi får se hur det ser ut imorrn. Det brukade tydligen vara smockat här men idag va det bara några små liv ute och gjorde oss sällskap. 
Fick en sån jäkla lust att rida när jag låg och solade, tänk att få låta Ella sträcka ut i en lång härlig galopp längst vattnet, åh tänkt så underbart! 😍 

När vi kommit tillbaka till lägenheten vilade vi alla en stund, jag la mig och läste boken jag håller på med, den heter Divergent. Lite speciell men faktiskt bra, hittills, har bara hunnit 8 kapitel än. Efter det fikade vi lite sen gav vi oss ut på "stan" och vandrade runt och kollade, dom handlade lite mat och sånt och sen gick vi till en hamburgerrestaurang och käka. Shit vad gott det va! Stora fluffiga ljusa bröd, gott kött, sallad, tomat och majonäs och sen hade dom typ kört dom i en mackgrill så att de vart typ rostat, så jäkla gott! 
till det hade jag tänkt dricka Smirrnoff Ice men fick en Miks ice tea vodka ist.. Menmen den dög den också, inte den bästa men den dög 😊 
Efter middagen blev det tillbaka till lägenheten och hoppa i säng och läsa lite. Fast innan vi väl kom i säng så fick oss ett par goda skratt! Först fastna ena persiennen så vi fick mecka för att få loss den och sen kunde dom inte få ut ena bäddsoffan så dom fick ta den andra.. Och nu kommer vi till det roliga, Bernt fick inte plats med fötterna så dom fick en egen kudde utanför madrassen, så bra kul ut 😆 sen hade vi disko i vårt sovrum och till sist dog lampan,, dock bara lite glapp så Adri ställde sig i sin säng och plockade bort yttre höljet som va i plast och fibbla lite med lampan så det blev kontakt igen och sen satte hon fast höljet igen,, eller ja, vi trodde det, men så fort Adri vände ryggen till föll den ner lika fort 😆 alla dog av skratt och jag började undra ett tag vad det va i maten vi åt 😆 men jag tror vi alla bara är extremt övertrötta! Kul kväll har vi haft iaf! 

Torsdag 12 december 2013
Idag har vi varit ner på stranden. Jag och Luci tog en promenad längst vattnet, vi plocka massa snäckor som jag tänkte jag skulle ta med mig hem och använda till dekoration med ljus hemma. Efter det badade vi lite i vattnet innan vi gick och solade en stund. Så skönt! Blåste mycket varmare idag så va inte alls kallt trots att det blåste en massa. Det red förbi en pojke på sin ponny när vi låg och solade och när vi va ute och gick såg vi ett sto med sitt hingstföl ute på stranden, lösa, så vi gick och hälsade på henne men tyvärr hade jag inte telefonen med mig så kunde inte fota dom,, men tur va väl det för hon va bra undernärd den stackarn :/ vi såg även en halvt rutten svärdfisk när vi va ute och gick. Bra cool! Typ 1,5m lång med svärd och allt! 
Efter vi solat så gick vi in och käka lunch sen blev det sova middag en stund, eller aa jag låg och läste medan de andra sov. Riktigt bra bok den där Divergent, tack syster S!
Menmen efter sovstunden tog vi bilen till staden Tramandai där vi åkte ner till stranden men där va det dött på folk förutom några som vindsurfa. Bra häftigt, det skulle jag vilja testa någon gång! 😄👏
Eftersom det va dött så tog vi oss in till stadens centrum ist och kollade i butiker. Dom andra handlade massor men jag köpte bara ett par Havaianas flip-flops för började tröttna på att gå i foppatofflorna.. dom är så tunga. 
Efter ett par timmar borta begav vi oss hem igen där det blev middag, jag duscha lite snabbt medan Adri och Luci gjorde i ordning middagen medan Nigrita och Bernt va på ett internetcafé för att prata med sina barn. 
Jag har lyckats bränna mig idag.. På de mest udda ställen.. Runt navelpiercingen, vid troskanterna på både fram och baksidan, vid bikinikanten på brösten och runt axelbanden på framsidan men ingen annanstans... 😖 gör inte så ont och jag hade aftersun gel med mig så smorde på det. För övrigt är jag rätt brun nu 😍😄 👍 kanske slår Jimmie bär jag kommer hem, hoppas på det iaf 🙊🙈 
Efter maten läste jag lite i boken medan de andra duscha och sen gav vi oss ner till en pub som hade livemusik (dom hette Marlon Rosa och Telmodos Teclados) och spenderade resten av kvällen där. Luci och jag träffa två jätte trevliga killar som bjöd upp oss till dans sen satt vi och försökte prata med varandra på en blandning mellan portugisiska, spanska och engelska, det gick väl sådär 😆 men vi hade väldigt trevligt! La huvudet på kudden vid halv 3. 

Fredag 13 december 2013
Vakna halv 10 med lätt huvudvärk.. Sängen här är inte den skönaste så börjar få ont i ryggen och nacken vilket leder till huvudvärk,, tyvärr.. 
Menmen gick upp och käka frulle, eller aa drack lite yoghurt för brödet va slut så jag och Luci gick ner till bageriet och handlade lite ... som är små runda bröd med ost i sig, otroligt goda säger jag bara! Och jag gillar ju egentligen inte ostmackor. 😛 
Efter det la jag mig och fortsatte läsa boken medan de övriga gick ut på stan. Kände mig inte så sugen på att vandra planlöst runt och kolla på saker när det inte finns något som intresserar mig och när dom bara hela tiden pratar spanska. Så jag stanna inne och läste vidare i boken. 😊 vid typ 14 så blev det lunch och vi fick besök av Adris polare, han dom äger huset vi bor i. Det blev någon sorts gryta med fisk och grönsaker och ris med broccoli till, faktiskt gott. Efter det satt vi och pratade, eller ja jag försökte lyssna och hänga med medan dom pratande. Gick väl sådär men efter ett tag blev jag rätt trött i huvudet så gick in och la mig i sängen och låste in mig i bokens historia. Man blir som i en egen värld när man läser en riktigt bra bok! Divergent är verkligen en bok jag rekommenderar att läsa! Man blir uppslukad av den så det känns som om man är med i bokens värld! Men den sluta inte riktigt som jag ville men den sluta väldigt öppet som om det nog kommer en fortsättning, jag hoppas det iaf!!! 😍 
Somnade ganska direkt efter att jag läst ut boken och sov till halv 20, bra skönt! 

På kvällen gick vi över till Adris kompis Antonio (han som äger huset) och käkade middag, grillat som vanligt här i Brasilien 😝 och passionsfruktglass till efterrätt! Medan vi väntade på maten tränade jag och Luci magarna (se bild i nästa inlägg) 😁
Efter maten gick vi ner till puben igen denna gång lite senare än igår 👍 va betydligt fler folk idag men när vi varit där en halvtimme så va hela stället fullt med folk! Så härligt! Idag dansade jag inte så mycket för kände att mina stackars höftmuskler behövde lite paus. Men några danser gjorde jag iaf😊 
Idag va det massor som va nyfikna på vilka vi va, eller ja vem jag va, jag satt ensam vid borde medan de andra dansade och då kom tre killar i 20-25års ålder fram och frågade vem jag va och va nyfikna men eftersom jag inte förstod så fick Adri komma till min undersättning och översätta åt mig 😆 dom tyckte tydligen iaf att det va konstigt och coolt att en "så söt tjej från Sverige" va i deras lilla by 🙊 dom va väldigt trevliga och alla tre ville dansa med mig men jag tackade nej för orkade inte och vi skulle dessutom gå hem just då. Men jag hade en väldigt trevlig kväll ändå! Och i vissa lägen önskar man att man kunde portugisiska så man hade förstått och kunnat göra sig förstådd utan missförstånd osv. ☺️
Bernt och Nigrita hade åkt i förväg hem så vi åkte med Antonio (han som äger huset), vi fick en liten rundtur i byn. Vi åkte och kolla på fyren och på vägen tillbaka åkte vi på stranden, så härligt, såg fiskebåtarna lysa i horisonten och såg vågorna slå mot strandkanten i ljuset från månen, häftig känsla!
Menmen la huvudet på kudden för att sova kl 03:45 och kunde inte låta bli att skicka ett "godmorgon-sms" till Jimmie innan jag somna ^^ kl va ju 06:45 hos er i Sverige och då brukar lilla herrn normalt gå upp ☺️❤️

Lördag 14 december 2013
Vakna vid 9, trött som satan och med huvudvärk igen.. Började iaf med frulle och en huvudvärkstabletter och en rinexin (mot lock för öronen på flyget imorrn). Efter frullen packa jag ihop mitt och sen började vi packa in allt i bilen. Medan de packade in det sista städade jag av golvet i lägenheten, som den städerska jag är ^^ 
Prick kl 10:00 satt vi alla i bilen och började resan tillbaka till Adris hus. 
Resan gick väl bra typ. Väl hemma försökte jag checka in online men det gick inte så får testa senare igen.
Ikväll ska Adri ha möte/middag med sina kollegor så då blir set väl vara med en stund och sen hoppa i säng rätt tidigt. Imorrn far jag ju hem till Sverige igen 😄 äntligen! 
Har pratat med min pojke i 1,5 timme så nu är jag en lycklig tjej igen! Tre hela dagar utan att prata med honom va hemskt! Hoppas jag inte behöver utstå det igen! 😬 
Men nu blir det nog ner och ta ett sista dopp i poolen innan jag ställer mig i duschen för sista gången i Brasilien ✌️ 
Ha det så bra så länge! Bilder kommer i ett annat inlägg orkar inte nu.. 
Chao 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0