Roadtrip del 2

2013-12-03 @ 00:46:23
Som jag lovade så kommer här del 2 av våran roadtrip till bergen i lördags :) lite senare än jag tänkt men inte hunnit med riktigt... 

Vi besökte ju som sagt en massa städer uppe i bergen. En som hette Granada var tydligen ETT MÅSTE när man är här som turist 😜 det var tydligen staden med mest julpynt och det håller jag med om! Men som sagt det känns konstigt med julpynt och sånt mitt i sommarn 😆

Efter att vi gått vilse i labyrinten och vandrat lite i butiker och varit in i en butik vid namn BLACK BULL som säljer skinnkläder och skinnjackor och dött lite över priserna så åkte vi och åt. Vi åt på en resturang där man liksom tog sallad och potatis/ris eller vad man nu ville ha i en buffé och sen kom dom runt vid borden med kött, korv, ost and you namn it på grillspett och skar en bit åt dig om du ville ha. Otroligt gott kan kag lova! Och då va jag så tömd på energi att det kändes som att jag skulle svimma så fort jag reste mig så mat va verkligen behövligt för min stackars trötta sjuka kropp! 
När vi satt och åt började jag känna av min handled som jag förut har känt av, det gör ont när jag böjer den i vissa vinklar, typ som när man äter med två bestick... Körde iaf BoT den kvällen och nu är det bättre men kan inte stödja helt på den i vissa vinklar menmen :) (frågade mamma om jag verkligen skulle ta med en BoT padd och hon ba "ja gör det för säkerhetsskull" och glad för det tipset är jag! BoT in my ❤️) 



BLACK BULL! 

Juste råkade hoppa över en del.. innan vi gick vilse i labyrinten så va vi till ett ställe där det fanns en damm som typ hette Svart sjön eller nått liknande ☺️ Där åkte jag iaf trampbåt för första gången i mitt liv, väldigt kul faktiskt 👏 
Och där va det väldigt tyskt om vi säger så.. Bilderna får tala för sig själva! 





Sen har vi det typiskt tyska då 😉




Det va faktiskt riktiga svanar vid sjön också, med Adri i bakgrunden😄


Det växte Hortensior överallt längst vägen upp på berget! Verkligen ÖVERALLT!! (Dåliga bilder) 




Fanns fina ormbunkar överallt vid sjön också, som idag är fridlysta då dessa är från dinosauriernas tid. Coolt! 😃


Kunde inte hålla fingrarna i styr så blev två nya bikinis och ett par skor,, hihi oups 😁




Det va nog allt från våran lilla roadtrip till bergen. Hoppas det var lite trevlig läsning för er! Nu ska vi äta lite innan vi går och lägger oss. Chao 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0