Oj!

2013-12-07 @ 15:41:47
Oj! (Som betyder hej på portugisiska ☺️) 

Har ni sovit gott där hemma i snöstormen Sven? Här har set varit lugnt iaf 😙 mamma har fått 20cm snö och Chewie är överlycklig! 😄 söthunden! 

Går sov jag mest hela dagen, va jätte trött och frös.. Gick runt i mjukisbyxor och kofta medan det va 23 grader ute 😁 skönt va det iaf! 
Det va två killar här och städade igår på förmiddagen eftersom vi ska ha fest här i kväll för en vän till Adri som tar examen  ikväll 😊 vid 14 käkade vi lunch hela gänget, blev revbensspjäll och ris och fruktsallad med glass till efterrätt 👌 mumma!

På kvällen sen åkte vi till staden för att handla mat på supermarket till festen. Blev en massa saker och så köpte jag ännu en grej till min kära pojke som jag tror han kommer uppskatta sen 😘 
När vi stod och valde kött så har dom grisköttet och lite andra "finare" bitar hängandes så som vi har i charkerna i Sverige men deras kött hänger i krokar, se bild! 



Till maten drack vi en jättegod mörk öl 😄 enligt ena killen vi åt med så va det en "tjejdricka" och det förstår jag för den va rätt söt, men otroligt god! 

Igår kväll/ imorse för er i Sverige så pratade jag med Jimmie mesans han plogade, rätt mysigt att höra traktorn i bakgrunden när man ligger i sängen och pratar med den man tycker mest om :') 
Somnade inte förens 2 inatt (5 imorse svensktid) 💕

Idag tror jag det blir mest fix inför festen ikväll och sen vid halv 6 ska vi åka till universitetet och kolla på examen innan vi beger oss mot oss igen vid halv 22 för att börja äta och festa. Känns som om jag nog kommer spendera nattimmarna i telefon med min pojke ist för kommer inte fatta ett dugg av vad dom pratar om eftersom ALLA är brasilianare... Men det säger jag absolut inte nej till 😄 skulle helst vara med i traktorn och ploga men det går ju ej 😔 
Menmen nu ska vi äta. 
Chao 😘



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0