Oi

2013-12-10 @ 19:40:48
Oi på er igen 😊
Idag har vi varit till EST för att kolla på saker från ursprungsfolket och sedan åkte vi till Porto Alegre. Där gick vi runt i marknaden igen och när mitt kort inte funkade för andra gången på två dagar så gav vi oss på jakt efter en bankomat. Det va inte det lättaste att hitta en som tog VISA-kort men efter mycket letande så gick vi till turistinformationen och där berätta dom vart vi skulle gå och vips så hittade vi så jag kunde ta ut pengar 👏👍 

Sen gick vi och åt,, eller ja dom åt och jag kollade på. Jag va inte jätte hungrig, men helt slut i huvudet så orkade inte göra ett försökt för att förstå vad dom hade på menyn så sket i att äta ist. Lättare så. Jag är så trött i huvudet av allt pratande på portugisiska och spanska att jag inte ens orkar lyssna eller försöka förstå längre utan bara stänger av... Jag längtar hem till skogen och lugnet, nedräkning av dagar har börjat kan jag lova. (: tre veckor känns nu i efterhand som ett par dagar för mycket. 

Menmen vi åkte sedan hemåt igen. Jag har lyckats lösa ena systerns julklapp och en överraskningsjulklapp till en annan person 👍 skönt det iaf! 
Nu är det bara Mamma och Janne, Pappa och Katinka, Lillebror och Syster nr 2 kvar, får se om jag hittar något här eller om jag löser det i Sverige 😊 

Nu blir det prata med pojken en stund så jag kan få lite positiva tankar sen blir det fest/middag ikväll med vänner till Adri.
Chao 😘

Julpynt ala Porto Alegre



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0