Dagens händelser

2013-12-06 @ 01:51:40
Vi va ju som sagt ner på stan idag och vandrade runt i klädesbutiker, hittade lite snyggt men bestämde mig snabbt för att jag inte ska köpa något mer.. Har ju redan köpt massor till mig själv 🙈 
Jag köpte endast klänning jag har gått och funderat på sen första gången jag va in på Marisa, en klänning jag verkligen gillade och som jag ska ha på nyår ☺️ Kommer ingen bild eller beskrivning då min kära pojkvän inte får veta hur den ser ut förens just på nyår och jag vet att han läser min blogg 😚 

Hittade dock denna som jag gillade också men kändes onödig 😏

Det enda jag kan tänka mig att köpa är julklappar till mina föräldrar eller syskon men vi får se om jag hittar något roligt och vettigt som dom kan tänkas gilla ☺️ 

Jag har gått och suktat efter en väska på Renner men kunde inte bestämma mig för vilken färg och sen tyckte jag att den va lite för dyr, 300kr.. Vad tycker ni? Är den värd det och isf vilken färg? 😐


Nu på kvällen har vi varit till André och Cesar (två av Adris bättre vänner här nere) och umgåtts, vi fick smaka en jättegod kaka som Cesar hade bakat och så kollade vi på snygga pojkar i deras almanacka, ögongodis så det bara skriker om det! 😍🙊 men jag har mitt egna ögongodis på andra sidan jorden, bara 10 dagar kvar 👏😻💕

Dom hade två jättesöta katter också, den ena va 5år och den andra snart 2månader, och i Sverige så skiljer man ju inte kattungar från sina föräldrar förens de är 12 veckor men denna katt hade de fått adoptera för ett tag sen och troligtvis så tidigt för att dennes mamma var död eller sjuk eller att kattungen va nästan döende. sånt är vanligt här i Brasilien, att man adopterar djur för att få dom att överleva och inte som i Sverige där vi troligtvis hade låtit kattungen få somna in för att göra besväret mindre för både oss och katten. Denna katt mådde iaf i dagens läge väldigt bra och var full av liv dock pytteliten 😊👍 










Adri har fått sin nya bil idag också så nästa vecka åker vi till stranden och bor i en stuga där onsdag - torsdag tror jag hon sa ☺️ Och på lördag har vi fest för en kompis till Adri som tar examen och på söndag kommer två vänner till Adri och Luci från Uruguay som ska bo här med oss i en vecka, och vet ni vad, DOM PRATAR SVENSKA 😄😄😄😄😄 överlycklig Pimpim får flera som förstår henne! Hjärnan går på högvarv när folk försöker prata portugisiska med mig, fattar ju nada och dom förstår inte engelska så blir ju jättelyckat.. Not.. Kommer väl prata engelska när jag kommer hem och säga tack, hej och hejdå på portugisiska 😁😖 kommer bli knas iaf! 
Men nej det va hela dagen och nästa vecka i ord så nu ska jag nog sova om inte jag kan det får det bli läsa lite bok. 
Chao 😘
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0