I'm Back!

2012-09-02 @ 00:06:00
Hmm ja nu har man haft ett litet uppehåll från bloggen här,, eller aa rättare sagt ett uppehåll på exakt 70dagar :p senaste inlägget handlade om min underbara midsommarafton med fina människor osv. Ja men vart ska jag börja,, har en känsla av att detta inlägg kommer bli lååångt... Så för att göra en historia kort.. så kan jag ju börja med att efter min fina midsommar så fick jag en underbar pojkvän, och vi hade mycket kul och trevligt tillsammans men pga lite saker som hände, som jag inte tänker ta upp här, så blev det ett rätt abrupt avslut på den romansen tyvärr "/
 
Min sommar har faktiskt inte bestått så mycket av hästar,, jag har ärligt talat knappt gjort nått på mitt livs sista sommarlov.. illa! menmen min fina prinsessa Ella och lilla Tindra drog på sig en förkylning och det tog över en månad innan jag kunde rida dom igen :(  ganska direkt efter att dom frisknade till och slutat hosta och snora så åkte lilla Tindra hem till sig ingen "/ saknar den fina flickan mycket men jag kände att jag inte riktigt orkade eller hade tiden att rida två hästar nu när jag bara har några månader kvar innan jag måste trappa ner på Ellas ridning, och då bestämde jag mig för att fokusera på henne bara :) Torsdagen den 23 Aug va vi till veterinären på dräktighetskoll av Ella och Sherry,, and can you belive it,, BÅDA va dräktiga :D vi är sååå glada! Ella har nu gått lite drygt 3,5månad och Sherry ligger ca 1 månad efter :) så runt april/Maj så står det förhoppningsvis två fina små fölisar i hagen :')
 
Älskade Prinsessan
 
Vad mer har jag gjort i sommar då.. hmm..
Jo juste jag har träffat lite polare och så och sen jobbade jag mina två näst sista sommarlovsveckor :) Rensade ogräs, gjorde rent dammar, målade väggar mm. och körde racerbil :D eller aa,, golfbil ^^ men dessa två veckor va nog dom roligaste på hela sommaren, assköna gubbar jag jobbade med och fint väder, kunde liksom inte bli bättre :) så jag har kommit fram till att jag vill jobba som parkarbetar när jag blir stor :p 
ja min sommar har väl inte varit den mest händelserikaste men finns en del goa saker i den, och en del tråkiga, bland annat så har min älskade morfar nu gått bort och vi hade begravning förra fredagen "/ sorgligt men sant.
 
men nu har skolan dragit igång igen och de två första veckorna är avklarade.. Då min skola inte kan anställa lärare till oss två som läser NV så kommer vi plugga uppe på Real i Gävle på torsdagar och fredagar,, vi har varit där den här vecka och vår "klass" som består av ett gäng tjejer är jätte trevliga och lärarna har än så länge varit bra och trevliga :) vi åker Upptåget till och från Gävle, åker hemifrån 07.05 och är i Gävle runt 09.30 och sen åker vi hem vid 14.30 eller 15.30 beroende på vad vi gör. Jag har tänkt att när vi åker 15.30 från Gävle så ska jag hoppa av i Tierp och åka buss till Gimo därifrån och då komma hem 30min tidigare än om jag åker till stan och sen hem, dock kan jag inte göra så när vi åker 14.30 för då går det inga bussar.. men får plugga på tåget då ist :) dom två första veckorna har varit rätt lugna och roliga, vi har börjat med Projektarbetet där jag ska skriva om dräktigheten och hur man tar hand om stoet på bästa sätt och lite sånt, sen har vi även börjat med Träningslära i idrotten där vi ska planera och genomföra ett träningsprogram så nu ska man bli fit också ;) första veckan lekte vi med nya ettorna och sen hade vi sammarbetslekar med stylist treorna, mycket kul!
 
Ojoj nu börjar det bli långt här.. som jag sa ^^ jag kan inte skriva korta inlägg.. måste lära mig de!
Ska vi ta lite om hur jag mår och hur hästarna mår då? ja men de gör vi :p
Jag mår för tillfället rätt så bra, lite panik över att jag ännu inte köpt almanacka :s dåligt Pim! men ekonomin säger ifrån tyvärr.. Sen har jag dragit på mig en förkylning så går runt och snurvlar och nyser hela tiin.. drygt. menmen snart är man väl fit-for-fight igen och då börjar även allvaret i skolan m.m. Jag har även fått en liten spark i baken nu då alla mina klasskompisar och vänner har tagit körkort.. så nu är det fan dax att sätta igång,, har kört några gånger och det har gått rätt så bra faktiskt ^^ bara att öva vidare! Dock är jag så j'vla trött på detta eviga regnande.. det har hällregnat i två dagar nu och verkar inte som det tänker sluta heller.. -.-'
Nu över till hästarna:
Ella mår rätt så bra, lite problem med bakbenen (patellaupphakningarna) då hon fick stå så mycket i somras pga sjukdomen och tappskor.. men nu när jag ridit igång henne igen så börjar det bli bättre som tur är :) vi sitter och övar och övar på att gå framåt och inte rakt upp osv. Måste byta sadel snart,, sitter inge bra i den jag har nu. någon som har tips på bra ställen där dom tar emot sadlar i inbyte? inte mustang tack..
Sherry mår också bra, ser ut som hon ska föla imorrn xD vilket det har gjort sen hon betäcktes förra gången,,, 11år sen o.0 matvrak eller vadå.. men nu har hon hållit sig från skador ett bra tag *pepparpeppar ta i trä*  vilket är skönt. Lorento mår också bra, går i hagen och lever livet mest men har verkar nöjd med det också. :)
 
Sen tycker jag att alla som läser detta ska hålla en extra tumme för vårt fina Björklinge gäng som är nere på Lag-SM i fälttävlan i år igen :D laget ligger 9a inför morgondagens avgörande terräng,, en del har det gått toppen för medan en del har fått ynka fel osv. det har regnat på dom stackrarna hela helgen också.. Runsten som annars är så fint är nu ett gyttjebad,, Blää!
 
Visst ser det mysigt ut ;) bild lånad från http://brfsidan.blogg.se
 
Ne nu får jag sluta. punkt slut!
Imorrn ska jag antagligen träffa världens bästa Sofie igen! Härligt (y)
Menmen ni får ha det så bra! bilder från sommaren kommer en annan dag promis.
 
och juste,, någon som är bra på att göra headers? måste fixa en ny nu när sagan med min vita kung är avslutad och fortsättningen skrivs av min prinsessa c:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0