Varmt ben

2012-10-24 @ 19:01:15
Hej på er!
Idag har vi haft Djursjukvård hela dagen, har övat på journalföring :) va inte så svårt när man tänkte efter och var noggrann. Efter det begav jag mig hem och var hemma 15 och då var det fortfarande ljust så tänkte att jag skulle rida ut i skogen och luffsa med Ella så hon skulle få lyfta på benen och det där som hon verkar ha glömt bort,, men när jag tog in henne och gick igenom henne så var hon markant varmare och hade puls i vänster bak :/ hoppas det bara är en stukning pga leran och inte en hovböld igen.. menmen så borstade rent henne och såg till att karlederna blev helt rena nu när hon för en gångs skull va torr om benen och trimmade manen lite sen fick hon gå ut på den "nya" delen framför ladan/på blivande ridbanan för att få äta lite gräs :) öppnade åt Sherry och Lorento också och gissa om Sherry vart glad ;) hon tvärnitade och körde ner huvudet direkt när hon kom innanför staketet.. tjocksmock!!
Sen fixade jag stallet och när jag var klar så kom det en stor lastbil och vände på vår gårdsplan och då började jag undra vad den gjorde här uppe i skogen med släp och allt men sen insåg jag ju att han grusade vägen, med fint grus :D Lycklig!
Aja nu ska jag chilla lite och sen blir det ut och ströa en box åt Crazy (vad jag vet så heter hon det^^) som kommer imorrn :) ska bli kul och se hur hon ser ut! Hon är mina grannars dräktiga travsto som ska bo här ett tag framöver, blandannat ska hon föla här i vår och sen får vi se om hon stannar hela sommaren också, en dag i taget liksom :)
 
Nä nu ska jag göra nått vettigare än att sitta här och lata mig, blir väl städa rummet eller nått :p
Ha det bäst!
XOXO Pim
 
Juste fick tillbaka det här idag också, snacka om att jag blev mäkta förvånad och glad :D trodde jag inte alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0