Söndagen, Måndagen och Idag

2012-10-16 @ 21:28:52
Ja nu så har jag lite tid för er igen (y) vi börjar med söndagen då.. Ja mitt monster till häst var inte alls som hon brukar,, va väl för att det va mycket hästar, folk, barn och stojj, men iaf framridningen gick bra, hon lyssnade både framåt och bakåt och svänga kunde vi tom ;) men sen när vi kommer in i 50cm så blir hon som en helt annan häst.. tokhet och ligger på som satan och bromsen vägrar funka,, så fick rida i ett alldeles för högt tempo mellan hindrena då jag inte fick någon respons på förhållningarna.. och sen när jag red upp mot hindrena så la gasen liksom av och hon började backa av och vägrade lyssna för framåtdrivande hjälper.. så det blev mest pannkaka av alltihop.. alldeles för fort, okontrolerat, orytmiskt, krumsprång trots att vi låg bra först... åh va verkligen jätte besviken för fick lägga en extra volt innan ett hinder för att få någon styrbarhet på donnan.. men det hjälpte för 3språng framåt sen va det lika igen.. sen i 60cm så va det nästan likadant förutom att bromsen funkade lite bättre, men hon backade av och gjorde krumsprång över de flesta hinder (enligt min synpunkt) inget flyt alls.. och eftersom det blev så orytmiskt och okontrolerat så va hon i 2an men plankan låg kvar och sen rev hon 4an bara för att hon backade av och inte fick tryck i språnget och då tappade bakbenen.. inte alls nöjd med rundorna men det var bra mentalträning för damen då hon va ett monster att handskas med i början då det va så mycket folk och stimm. Vi fick inge flyt alls och det kändes sämre än det gjort någonsin när jag hoppat bana på henne. menmen nya tag nästa gång, åker nog till UPK den 1 november och hoppar en 60cm för att hon ska få känna på hur det känns att va i ett ridhus osv, mest mentalträning :) Vill ni se film från i söndags? om ingen vill de så orkar jag inte lägga energi på att sätta ihop en. så kommentera om ni vill!
 
Bild från videon på första rundan
Vidare till igår då, igår hade vi bara svenska efter lunch, satt mest och pratade för pallade inte göra nått, men fick ihop fem meningar på 3timmar ^^ hehe
Efter det gick jag på stan i en timma för att sen gå till Make Up Store 16.30 på sminkkurs som jag fått i 18års present :) va verkligen superkul och blev jätte nöjd! verkligen något jag rekommenderar att ge bort i present eller önska sig! man får ju sen välja produkter för den summa kursen kostar :D så fick med mig tre produkter hem eftersom deras saker kostar en del :p
 
Produkterna: Home spa (vänster), Tri Brow Color (överst höger), Aqua Cooling Powder (nederst höger)
Sminkningen (syns dock knappt, gick inte att få till en bra blid där det syndes ordentligt..)
Efter det blev det hem och jag lyckades tajma det så bra med mamma som åkte hem från Östhammar samtidigt så slapp åka moppe i regnet (Y)
 
Och idag har jag först dansat Zumba på förmiddagen, GALET KUL! vill verkligen göra om det :D ska tvinga med Sofie på det nån gång ^^ efter det hade vi mentorstid och vår mentor va seg som vanligt.. så fick vänta 20min på honom.. aja sen drog jag och hämtade ut min lunch (fick bli en Wraps på Coffiehouse by George) och se drog jag till baksidan av station där underbara Sofie väntade på mig, i en alldeles för snygg svart Volvo v70 ;D Sen drog vi hem till henne och jag testade hennes fina lilla Rowena, super trevlig att rida, lite egenheter men hon är ju ett sto och man brukar ju säga "sådan matte, sådan häst" ;) väldigt tydligt här! haha
 
Gullepluttar
efter det drog vi in och åt sen drog vi till Alunda och sprang in på ICA för att kolla in nya delen, sen gick vi ut igen ^^ hihi busig
Sen drog vi till Rebecka och satt där och snackade och hade det trevligt i några timmar, sen begav vi oss hemåt igen och Sofie skjutsa mig till Gimo där jag tog moppen hem och nu är jag hemma och har precis ätit, blir ut och plocka in hästarna strax och sen Kemiplugg!!
Paniken börjar verkligen krypa sig på nu :( Kemiprov på torsdag, Matteprov på måndag fm, argumenterande tal på måndag em och sen högskoleprovet den lördagen :( Mycket nu.. menmen en sak i taget så ska det nog gå bra, hoppas jag!
Aja nu måste jag kila så jag hinner med allt jag ska!
ha det kung!
XOXO Pim
 
blä, nu blev klockan jätte mycket.. nu hinner jag inte plugga kemi idag ändå.. så måste trycka in allt imorrn ist efter dressyrträningen.. jippie..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0