Motivations problem

2012-10-08 @ 22:15:00
Just nu är det många som har det jobbigt med motivationen, jag är en av dom. Jag och Mickis satt och pratade om det idag i skolan och både hon och jag har samma problem, men det var väldigt skönt att få prata med någon som känner som jag och utbyta kunskaper och idéer om det.
Min motivation till att rida har verkligen legat på minus ett bra tag nu, har inte ens tyckt det varit kul att träna, rida ut osv. och antagligen kan det va för att Ella är en sån där upp-och-nergångs-häst, vissa dagar är hon en klocka att rida och man känner hur hon vill jobba och är framåt osv. för att sen nästa dag vara en tickande bomb och världens jävla bitch.. sen är det nog också mycket pga vädret som motivationen har dalat långt under 0-sträcket.
Men efter den här helgen och idag så känner jag att min motivation har stigit upp lite på plussidan men inte mycket. Helgen bjöd ju på strålande väder och rolig sysselsättning och idag så när jag hade tvingat mig att gå ut och rida så testade jag att rida på åkern för att se om den va ren gegga,, men vet ni vad?! den va rätt så torr och jätte fin att rida på :D så nu håller jag tummarna för att dom inte plöjer resten av åkern också,, dom har plöjt halva redan.. Ella va JÄTTE pigg och hoppig men inte alls villig att gå fram för mina hjälper.. så vi hade en del fighter men jag vann som tur va! och efter en hel del övertalning så klarade hon av att gå i alla gångarter,, pallade inte kräva mer än att hon skulle gå framåt då det hade börjat bli rätt mörkt när jag kom ut, så jag var rätt nöjd på slutet. :) Jag har ju inte den lyxen att jag har en ridbana att rida på och då är det rätt svårt att jobba igenom henne ordentligt nu när det börjar mörkna på kvällarna och nästan bara är blött överallt "/ men vi jobbar på så gott vi kan ändå.
Har ni också problem med motivationen just nu? eller brukar ni ha det på hösten men inte fått det än? Hur brukar ni göra för att försöka motverka/motarbeta det? skulle va kul att få höra vad ni läsare brukar ha eller göra :)
Men nu måste jag sova! klockan är ju över 22.. ;o
Ha det kung vänner!
XOXO Pim
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0