Lyckad dressyrträning

2012-10-17 @ 23:14:34
Idag va vi först på Rembackens Djurklinik på studiebesök sen hade vi seminarie om det. Dagens lunch blev en hel macka på Subway med Johanna, Filippa och Karro, GOTT!
Väl hemma så stressade jag satan för att hinna äta (fick göra det i bilen), fixa Ella och åka till Marie för dressyrträning kl. 16.
Hon gick riktigt bra idag, jobbade mest med att få henne lång och låg i formen och hitta takten och balansen i traven och skritten. Jobbade mycket på volterna och minskade och ökade voltstorleken med sidförande hjälper, jag kallar den övningen för kanelbullen då det ska se ut som en kanelbulle om du skulle rita upp spåren på ett papper :p väldigt bra övning för då måste hon verkligen lyssna och vänta på mig. efter det så gjorde vi volter på mitten av varje kortsida och långsida och jobbade med att få henne lång och låg och avslappnad, efter det tag så gick hon riktigt bra faktiskt :') Vi jobbade även med enkla skänkelvikningar på diagonalerna och öka och minska steglängden i traven på fyrkantsspåret. I galoppen jobbade vi mest med att få henne att gå framåt och inte sura ihop, låg på fyrkantspåret och stora volterna och bara rullade på i lång och låg form :) och i slutet så jobbade vi skritt på en liiten 8-volt där målet va att hon skulle gå kvar lång och låg åt vilket håll jag än gick. är riktigt nöjd med henne idag faktiskt, hon gick bättre än jag förväntat mig att hon skulle, så nu ska vi jobba på med lång och låg form och enkla öppnor fram och tillbaka över grusvägen tills nästa träning för att få henne att söka ordentligt stöd och jobba bakbenen :)
 
När jag kom hem blev det fixa stallet och sen har jag pluggat Kemi, känns som jag kunde det mesta så fräschade bara upp minnet lite och checkade av att jag kunde det Organiska Stamträdet utantill :) kan nog gå bra imorrn, blir lite repetionsplugg på tåget upp också.
Nu måste jag sova! ha det kung!
XOXO Pim
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0