Ett byte :D

2012-11-01 @ 15:27:15
Idag gjorde Ella sitt livs andra enkla byte (hon har gjort ett förut) :D helt okompliserat bytte jag galoppskänkel och satte om och hon BÖT utan travsteg :O chockad! Hon har ju haft så mycket problem med galopperna och idag funkade fattningarna bättre än på länge och hon va pigg ashell och försökte hoppa mig ur sadeln idag igen sötan! :'p Men satan så fin hon va!
Red ut med syster och travade och galopperade en del, gjorde många tempoväxlingar för att få henne att lyssna på mig och sen i galoppfattningarna så satte jag ihop henne den här gången också och hon blev då så laddad att vi fick till riktigt fina fattningar, i början fick hon till fattningen men efter ett steg så skrittade hon igen.. så efter några gånger med samling-fattning-full fart frammåt så fatta hon att det va galopp jag ville ha och inte skritt och då fixade hon det på engång :) så kul att rida henne när hon är arbetsvillig och sammarbetsvillig!
Imorrn blir det nog nått liknande men inte lika krävande som idag utan bara några fattningar, tempoväxlingar, övergångar mm. :)
Hovis skulle kommit idag också men hon kommer på lördag ist.
Nu ska jag äta innan magen äter upp mig inifrån..
Ha det kung!
XOXO Pim
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0