Premiärgalopp och Hästens dag

2012-05-28 @ 16:45:04
Ojojoj det här med att blogga har inte hunnits med då det varit rätt mycket i skolan senaste vecka :)
I lördags avklarades premiärgaloppen på Tindra :) Det var liksom, No big deal :) Inte rädd för bilarna som åkte förbi och inte direkt rädd för fåren heller :) Duktiga Tindra! ♥
Red igenom Lorento rätt ordentligt då också och han var duktig och samlade sig bra och bytte galopp klockrent från vänster till höger men inte tillbaka,, han vägrade totalt att byta tillbaka till vänster galopp.. tror det har och göra med hand högerbakben :/ hoppas han blir lite bättre efter nästa massage :)
På kvällen umgicks jag med Sofie, Axel och Per ist för att kolla på Loreen :) Vi satt och eldade i Tuna och drack öl och cider och hade allmänt trevligt! :)

Igår var det Hästens Dag med föreläsningar på Gimo RK med Daniela Andersson (Målbildtränare), Bea Magnusson (Equiterapeute), Uffe Lind (Unghästutbildare) och Erik Lette (Hästens förutsättning för arbete).  Det var riktigt intressant att sitta och lyssna och lära :) Efter det åkte jag till Farmor och umgicks med min släkt som var där och firade farmor på morsdag och på födelsedagen (fyller på onsdag egentligen), sen blev det att cykla hem och rida ut på Lorento :)

Just nu sitter jag i skolan och väntar på att lillebror ska bli klar hos frissan sen åker vi till gimo där mammi hämtar upp oss för att sen åka till Karö och vara med under sista betäckningen av Sherry och sedan följer hon med hem igen :)

Men nu börjar mitt huvud göra ont så får bli ligga och slappa sista stunden :)
Hare bäst!
PUUUSSS

Kommentarer
Postat av: Marie

jaa, 200kr?! :)

2012-05-28 @ 17:58:14
URL: http://mariehj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0