Prinsessan på Askö och två fina hästar = Livet är underbart! <3

2012-05-16 @ 22:11:11
Imorse åkte vi till Askö Stuteri med Ella :) Prinsessan skötte sig exemplariskt i transporten, brydde sig inte om någonting och var inte ens trött när vi kom fram och ändå är det första gången hon åkte längre än 4mil,, 14mil blev det denna gång :p Snuttan var inte riktigt redo än så de skulle inseminera henne på fredag ungefär sen ringer dom när vi kan hämta hem henne igen :)

Bebis Prinsessan ♥



Prinsessans Kung
var både snygg och trevlig, kunde ju inte bli bättre!


Sen när vi kom hem så gav jag mig ut och red Tindra och Lorento :) båda fick skritta och trava fram ner till vägen och tillbaka sen gick jag ut i sommarhagen och arbetade igenom dem lite i trav och även i galopp på Lorento, målet var så långa och låga som möjligt i nacken så att de jobbade ryggen och efter en stund gick båda riktigt bra! :D Tindra höll på och bråkade i början när vi skrittade fram,, hon har börjat trottsa och försöka vända och resa sig,, men efter 5-10min så går hon bra :) försvinner nog snart hoppas jag.

Men nu måste jag sova, imorrn blir det visa mamma hur hon ska tömköra Sherry på morgonen och sen åker vi till Almunge och hoppar PaJ 30cm på Tindra :)
Hare bäst!
PUUUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0