Ellas Hingst

2012-05-09 @ 21:49:41
Idag har jag suttit och letat efter en ny hingst åt Ella eftersom Cairo som vi skulle betäcka med ska tas bort :/
Men efter några timmars letande så hittade vi dessa två Fighting Alpha 1190 och Corriendo Tau som det stod mellan men efter lite övervägande och prissnack så valde vi Fightning Alpha. Vi tror att han kommer passa bäst med Ella eftersom dom är rätt så lika i utseendet och han hade rätt så vägvinnande galopp och det är en av sakerna jag kollade efter eftersom tanken är att fölet ska bli min andra framtida fälttävlanshäst :)

Idag fick även Ella massage och "El" av Roslagsterapeuten så nu hoppas vi på att det ger resultat, hon kommer tillbaka nästa vecka och kör en omgång till innan vi åker och betäcker henne :)
Jag har även pluggat lite psykologi idag (Y) men nu dunkar huvudet ont så får nog bli ut och tvätta Sherrys sår och släppa ut dom i hagen för natten. Dom sov ute för första gången inatt och de verkade stormtrivas med det sen har de stått inne hela dagen idag bara för att vila och för att det är så mycket små bitflugor hos oss just nu.. -.-' Insektsjävlar... Men sen får det nog bli sängen för är helt slut!

Hare bäst!
PUUUSSS

Fightning Alpha 1190



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0