Toppendag :D och lite lättnande besked (Y)

2012-03-02 @ 23:48:21
Idag har vi varit till Veterinären med Ella för tandraspning :) hon har ju blödit i munnen av någon outgrundlig anledning så då började jag tro att hon hade vassa tänder men tydligen hade hon inte det utan hon hade små fickor vid sidorna av sina främre kindtänder som det fastnade mat i osv. Vet. visste inte vad det kunde vara så hon spolade bara rent med koksaltlösning och sen raspade hon litegrann när vi ändå var där :) Hon sa även att det såg ut som om hon hade tappat alla sina mjölktänder redan och hon har ju inga problem av sina vargtänder så dom får sitta kvar :) Hon sa att det inte var någon fara att rida utan det var bara att fortsätta som vanligt bettet skadar ändå inte hennes fickorna :)

Här sitter hennes fickor som hon samlar mat i som en hamster x)


När jag kom hem så gav jag mig ut och red Moritz på bettlöst :D synd att man inte får tävla på det :( för han gick riktigt bra på det! fick liksom upp frambelen och kunde sätta honom på bakbenen utan att han blev hängande i handen (Y)
Det finns många som kallar Hackamore och Sidepull för bettlöst men för mig som har ett bettlöst träns tycker att Hack är Hack och Sidepull är Sidepull de har liksom sina egna namn och tränset jag har har fått namnet bettlöst :)
Såhär ser de ut!

Och såhär sitter det på :)


Efter jag ridit Moritz så fixade jag stallet och sen har jag lagat middag till mig och lillebror för vi är de enda hemma då mamma och janne är i Krägga och plockar ur Marias sista saker i huset (Y)
Och när lillebror äter utan att klaga och maten tom från tummen upp så har man verkligen lyckats :D

Dagens middag belv detta som är Baconlindad torsk med mexikanskt ris


Nej nu ska jag tareda på lite saker som är kvar i köket sen blir det nog faktiskt sängen, är sjukt trött..!
Hare bäst!
PUUUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0