Första praktikveckan hos John Hickey avklarad!

2012-03-10 @ 12:38:58
Här kommer en liten sammanfatting av min första praktikvecka hos John Hickey :)

Måndag:
Jag kom dit vid 9 och ingen vad där vilket jag visste så jag hade fått instruktioner dagen innan vad jag skulle göra tills de kom tillbaka :) Jag började med att plocka ur och städa lastbilen för de hade varit och tävlat i Högbo under helgen och jag kan lova det såg ut som ett bombnedslag... men efter 2 timmar så var allt urplockat och bodelen städad (Y) efter det skulle jag sätta mig och putsa allt som hade legat i lastbilen och det som låg i tävlingsskåpet inne i stora sadelkammaren,, inte lite kan jag lova!.. Jag satt ute och putsade i solen från 11 till 15. de sa att de bara skulle vara borta en liten stund men de var inte tillbaka förens halv 4  xD efter det så fick jag vara med och rida lektion på Sammy, en riktigt härlig häst! skulle jag ha 100 lax så skulle jag inte tveka att köpa honom! trodde det skulle vara svårt och jobbigt att hoppa bana på en riktig hopphäst men det kändes som att hoppa Moritz allt liksom klickade mellan mig och Sammy, han är så härlig! :D
Efter det fick jag vääääldigt bråttom hem för skulle varit hos Alex vid 7 men vid 7 var jag i stan så jag var hos honom vid 9 :) klippte honom och jag blev riktigt nöjd ^^ efter det så skulle jag sitta och plugga tills mamma kom och hämtade mig men tror ni jag pluggade mycket? nej självklart inte.. jag somnade typ på golvet, så slut var jag efter en dag hos John! x) Fast var inte så konstigt eftersom jag inte hade ätit något på hela dagen och det första jag åt kastade jag i mig innan jag åkte till Alex.. När jag kom hem från Alex så däckade jag på sängen (Y)

♥ Sammy ♥


Tisdag: Jag kom dit vid 9 och då började jag med att longera Ian, Tex (Festival Van Texelhof (hingst)), Cactus, Ellie (Electric), Casper och Luke över några bommar i ridhuset för det var dom som hade varit och tävlat i helgen :) Under tiden jag gjorde det var John och Cassandra iväg och provred en häst. När de kom tillbaka så var klockan 15 så då fick jag äntligen äta lunch.. efter lunch så red jag ut på Conett (The One) :D Dock höll han på och bråkade när vi skulle gå från gården så John fick jaga oss där ifrån xD dock höll vi på att gå omkull när han gick ut med bakbenen på en isfläck (obroddade hästar). Han satte sig ner och jag höll på att glida av bakåt men höll mig kvar men sträckte baksidan av mitt vänstra lår (AJJ!!) och vi var ner i diket och vände en gång men han är verkligen världens underbaraste häst! :D Så sjukt jävla fin, min favvis! Tänkte nästan fråga vad han skulle ha för honom, trodde att han skulle ha runt 500 lax för honom tills jag fick veta att han vunnit en Världscup då steg priset direkt till någon mille xD men verkligen världens finaste häst! Efter det så putsade jag lite saker tillsammans med Cassie och Signe sen åkte jag med John till Jälla för han hade träning där så slapp sitta på 104 från björkligen till stan (Y)

♥ Conett

Från ridturen

Ian


Tex

Onsdag: Började 9 som vanligt. Satt och red ut på häst efter häst hela dagen i blåsten (Y) Hann bli 6st hästar som fick komma ut med mig på ryggen innan jag slutade 16. En del snälla och en del som försökte mörda min kropp och mina armar.. -.- Conett den söten var lika rolig som vanligt hoppade och skuttade och hade sig men satan så underbart det är att rida honom :D Cactus skötte sig som en klocka, Camomill och Diva också (Y) Medan Max och Ellie var rena rama monstrena... Max gick lugnt bortåt men hemåt så var det nog den äckligaste ridturen jag någonsin har gjort! Han satte bakbenen under sig och sköt iväg och galopperade och hoppade och hade sig.. och att veta att det är en asfaltsväg man rider på är lite så lockande att gå omkull på.. Jävla hästjävel! efter den turen så bestämde jag mig att jag aldrig mer kommer rida honom, tänker inte sätta mitt liv till för en okontrolerbar häst! Ellie var en Moritz sizen större så hennes fina krumsprång gjorde mig inte så mycket blev dock till att jag fick gå med henne för hon vägrade gå men det är jag ju van vid... x) Efter det så åkte jag hem och red mina små pollar (Y) och saaaatan vad taggade de var! xD

Ellie

Camomill


Torsdag: Började 9 med att klippa Toppe's (Top of The Hill (hingst)), Max och Twitch manar och jag blev riktigt nöjd med allas manar :) Efter det så longerade jag Max och red ut på Cactus som skötte sig i början men efter halva vägen så fick jag hoppa av och gå... -.-' Johns hästar motionerna mig inte jag som motionerar dom xD Efter det så käkade jag lunch och sen longerade jag Toppe. Sen precis innan jag slutade 16 så fixade jag i ordning Max för det var en kund där som skulle testa honom och Twitch :) Hoppas det gick bra! På bussen hem så kände jag mig lite halvt dålig, med illamående och värk i lederna. Sen när jag kom hem och skulle ut och rida så protesterade hela min kropp med illamående, ont i fötterna, huvudet, halsen, öronen, axlarna, höften och lite överallt så då däckade jag i sängen ist vid 20 och sov till halv 22 :) och eftersom jag fortfarande mådde dåligt då så smsade jag John och Cassie att jag inte skulle komma dagen efter och sen sov jag vidare :)

Toppe

Cactus

Fredag: Vaknade självmant vid 6 :S jag som hade tänkt sova till 9.. menmen då var jag iaf sjukt hungrig och mådde betydligt bättre än dagen innan (Y) så då gick jag upp och morgon fodrade hästarna och sen käkade jag fukost själv :) efter det så gick jag ut i stallet vid 8 igen och klippte Ellas man (bilder före och efter kommer senare!) och eftersom jag mådde så pass bra igen såred jag ut en stund på henne (: MONSTER!!! jag satte gummisnodd på henne för att hon ska sluta använda sin fula underhals hela tiden.. och satan vad sur hon blev! vägrade gå och höll på att bråka och dryga men efter en stund så gick hon riktigt bra :D hon reagerade inte ens på den tomma timmerbilen vi mötte :D superduper häst! Efter det så satte jag mig och pluggade litegrann sen gick jag ut och gick med Moritz och Sherry och satan vad glad Sherry blev xD ni se det på videon. att jogga med henne var inte att tänka på då hon flög i luften då! XD



Ojoj detta inlägg blev vääääldigt långt! :o så nu måste jag sluta och forsätta plugga!
Hare bäst!
PUUUSSS

Kommentarer
Postat av: munden

Va kul att du vill kommentera min blogg :D



den där som du hade ridit som var "en riktig hopphäst", hade det inte gjort så mkt eftersom den bara kosta 100? :) ta mer kort på den ;D om du e kvar där heh

2012-03-14 @ 10:59:41
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0