två dagar av denna vecka avklarade (Y)

2012-03-13 @ 22:31:48

Nu har två dagar gått på denna vecka också (Y) Igår red jag ut på Diva i sällskap av Cassie och Siri (en tjej som hjälper till fram till torsdag). Diva är en mycket trevlig liten dam på 4år, går klockrent för skänkeln och är totalt orädd för det mesta :) Efter det så longerade jag Toppe, Max och Twitch och sen så longerade jag Ellie över cavalettin och så gjorde jag iordning en hel drös med hästar åt John och stoppade in och ut hästar i skritten :) när jag kom hem red jag Ella (Y) Satte på henne en gummisnodd för att hon ska komma ner med huvudet och slappna av i underhalsen och sen så satt vi och övade på att flytta för skänklarna i båda varven i skritt och trav utan att slå för skänklarna eller falla ut med ytterbogen och efter en stund så gick hon riktigt bra :D

Idag har jag longerat Twitch innan John red honom och sen har jag tvättat honom och gjort honom fin för en kund som kom och kollade på honom :) sen klippte jag och Siri det sista som var kvar på Micke och sen longerade jag Toppe innan John red honom och sen travade jag av honom efter och skrittade ut en stund på honom (Y) Verkligen världens snällaste hingst! Helt underbar att rida :D Fixade även iordning en massa hästar åt John och stoppade in och ut hästar i skritten (Y) Juste jag hjälpte till att duscha lite unghästar efter att John hade jobbat med dom.. och så fick jag jobba en stund med Escobar (en söt fuxvalack som är rädd för allt och alla) När jag kom hem så red jag Ella och jobbade på samma vis som igår och sen gjorde jag även lite lika arbete med Moritz :)

Både igår och idag så har jag legat en stund på spikmattan då jag har svinont i ryggen... men det har hjälp lite att ligga på spikisen (Y) riktigt skönt att gå på den för då stimuleras fötterna och man känner hur det går upp i hela smalbenen upp till knät! (Y) det rekommenderar jag starkt att göra för er som har ont i fötterna!

Menmen nu måste jag sova!
Hare bäst!

PUUUSSS

PS. Bilder på lite hästar kommer någon annan dag för orkar inte koppla in mobilen idag.. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0