Today is a good day

2012-03-18 @ 23:39:19
Idag har jag varit och ridit Tindra hos Marie :) hon gick bra men nu börjar hon sträta emot lite mer, hon ska nog börja fälla nu och så hade hon typ precis varit brunstig och så hade hon sovit ute under natten men hon fick gå rätt mycket så tycker hon var duktig iaf! :)

När jag kom hem så gav jag mig ut på Moritz och mamma ledde Sherry :) Sherry var piiiiigg som vanligt! tyckte det var väldigt kul att tvinga mamma gå fort xD Moritz var lite allmänt lat och seg men efter en stund piggnade han också till :) När vi kom tillbaka fick moritz trava lite bommar och jobba rygg och lyfta ben, väldigt jobbigt och onödigt tyckte han. Men Sherry hon tyckte det var superkul att få flyga över lite bommar :D hon som ALLTID brukar slå i varenda bom var inte i en enda och gick perfekt över när jag sprang med henne (Y)

Ella fick komma ut en sväng på vägen där vi jobbade på att inte slå för skänklarna (igen...) i galoppfattningarna men efter en stund så gick det bättre :) nu börjar framåtbjudningen komma i galoppen också :D HÄRLIGT!
Efter det så jobbade vi lite bommar men i början var hon jätte nonchalant mot dom och slog i och tramsade men efter att jag hade jobbat igenom henne så att hon lyssnade ordentligt på skänklarna och mig så gick hon lika fint som igår (Y)

Ne nu ska jag sova! för imorrn är det skola och den första "riktiga" skoldagen på två veckor... och jag har sjuuukt mycket att plugga i Psykologin (eftersom jag missat två lektioner under praktiken) men som tur är så har jag typ ingenting i de övriga ämnena (Y)
See ya! hare bäst och sovgott!
PUUUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0