Endast en praktikdag kvar :/

2012-03-15 @ 23:31:00
Uppdateringen blir lite lidande just nu när jag har pratik. men iaf igår fick jag vara med och hoppa Serie på en häst som heter Planet. Inte min favorit att rida direkt,, för stora steg och slog med huvudet så fort man tog i henne.. visst hon är bara 6år men går som 5åring i år då hon fått ett föl. Men iaf hoppningen var en ren katastrof... Jag höll på att flyga av i varenda språng genom hela serien... varenda gång desutom.. Satan vad hon sköt mig ur sadeln i sprången.. hindrena låg på typ 70cm och hon hoppade 2meter över det... inte det enklaste för lila mig att hålla mig kvar... men jag klamrade mig fast genom hela passet.. Fick även en av Johns besömda utsällningar... stod och skrek på mig i 5min... sen fick jag beröm för min sista runda genom serien för han tyckte jag red bäst den gången även fast jag tyckte det kändes exakt likadant som första.. det enda jag gjorde var typ att se till att hon kom rakt in i serien sen höll jag i mig för glatta livet för att inte åka av... ingen trevlig upplevelse kan jag säga!

Idag har jag sluppit rida vilket var väldigt skönt eftersom jag har (typ) blåmärken på insidan av låren och knäna och ont i hela kroppen efter flygturerna igår. Så idag har jag bara fixat hästar åt John och plockat in och ut hästar från skritten och sen klippte jag och Siri Ville på morgonen. han blev rätt snygg tills klippmaskinen dog så han är hårig på ena baksidan av bakbenet XD Väldigt vackert... NOT! HAHA
Sista 1,5timmen var jag själv med att fixa iordning hästar åt John då Cassie åkte och hadlade och den tiden var sjukt stressig men det gick det med! Menmen efter praktiken så åkte jag hem och red Ella så gott jag kunde med träningsvärk i hela kroppen. travade öven en bom och jobbade på att svänga ordentligt för skänklarna osv. tyvärr är hon så nonchalant mot bommen... -.-' så det ska vi öva massor på under våren!

Imorrn har jag min sista praktikdag (både skönt och inte skönt) hoppas jag får rida Conett en sista gång då :'D kommer sakna honom massor :'( och jag kommer sakna Sammy också.. och Toppe och Max.. :( önskar jag kunde få ta med mig Conett hem! (y)
Blir hämtad av mamma hos John imorrn så slipper åka buss (Y) SÅÅÅÅ SKÖNT!!! Imorrn bär det av till Alex på kvällen :D Var ett tag sen jag träffade lillemannen nu..

Menmen nu måste jag sova!
Godnatt och ha det bäst!
PUUUSSS

Älskade Conett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0