Rubrikfattig

2012-01-18 @ 22:21:01
Idag har jag gått i skolan från 8.30-11.00 :) sen käkade jag lunch med Kristin på Karlssons (: Sen fick vi skjuts med Bella m.fl. till skolan, sen bar det av hemåt för min del, men de små gullepluttarna skulle ha Mattelektion till 13.40 ;) tack vara mig så var dom väldigt smarta ^^ Säger vi (A) hehe

Men iaf när jag kom hem så gav jag mig ut och red, jag var super lycklig att det snöade när jag kom hem men jag var mindre glad över snön när hästarna fick snöstyltor efter bara några meter.. -.- Jag vill ha snö, men det måste vara minst 30cm snö då! Men iaf hästarna fick gå en halvtimme var, det gick inte att rida längre än så.. Båda var JÄTTE pigga och busiga och hoppade och stuttade som bara den xD sötpluttar!

En negativ sak med dagen är att Sherrys framben som hon skadade i somras och fick sy med 7stygn har idag blivit dubbelt så tjockt och vi har ingen aning om varför.. vi har kört BoT på nätterna i några veckor och hon har varit fin men idag var det ännu värre än vanligt.. så idag får det bli Kyllera och imorrn får det bli Bandage ute i hagen (Y) hoppas det hjälper lite. Om ni har några bra tips på att få ner svullnader så är jag tacksam för dom!

Men nu måste jag ut och ta in hästarna :)
See ya!
PUUUSSS

Mina små sötpluttar Charlie och Moritz den 16 Juni 2011.


Kommentarer
Postat av: Mikaela Markusdotter

Hej PP!

Ta kontakt med Fia Carle'n, Roslagsterapeuten!

Hon är riktigt bra...

2012-01-19 @ 00:08:20
Postat av: mandis

Hej! :)

Jag har ju blivit som expert på dehär med svullna ben nu, så jag har tips! :)



Först och främst lägg ett spritbandage över natten och ha så 3 dagar, alltså ta av på morgonen och nytt på kvällen. Du ska dränka bomull med alsolsprit och sen linda med flexlinda. Nedifrån hoven upp till ca 1 dm över såret, gärna över hasen då det sitter mycket bättre då. Sedan kan du ta padd och fleecelinda över så det inte kyls så mycket.

När du har haft det i 3 dagar bör svullnaden vara borta och är den de kan du smörja på lite arnika, alt liniment på benet för att hålla cirkultationen igång och sen BoT på natten :) Fast du kanske ska pausa med BoT några veckor för dom kan ju sluta hjälpa annars :)



Om svullnaden inte gått bort efter 3 dagar får du höra av dig :)

2012-01-19 @ 11:07:33
URL: http://amaandalundhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0