Kunnat förlora hästen på årets första dag..

2012-01-01 @ 20:56:32

Idag hade man kunnat förlora Ella,, hon blev skrämd av något,, har ingenaning om vad,, och då kastade hon sig framåt så långt repen tillät och sen reste hon sig på bakbenen sen kled bakbenen in under henne vilket hade kunnat sluta i att hon hamnat på rygg och därmed kunna brytit nacken..! men som tur va så satte hon sig ner ist och sen kom hon upp på alla fyra igen,, stod och skakade som vet inte vad och hennes hjärta slog så hårt att jag hörde det högt och tydligt :/ tur va så hade hon framskydden på sig fortfarande, annars hade hon säkert dragit på sig en senskada eller nått.. Men den enda skadan hon fick var ett litet broddtramp på vänster bakben (Y) som tur va..!!
Så hedanefter kommer jag binda grimmskaften som sitter i stallgången i balsnören så att dom går av om något sånt här skulle hända igen! Vill inte vara med om det igen..!!

Hon var super att rida innan detta hände iaf, sammarbetsvillig och härlig, dock lite tittig menmen. :)

Moritz fick vila idag, då det inte kändes som rätt dag att ta ut honom.. Han och mörker är ingen bra kombination!
Klippa (vår hund) har desutom varit helt tokig hela dagen idag,, gått runt som värsta patrullhunden och skällt som en tok.. Så nu är Janne ute och kollar om han hittar några spår i snön efter björn, varg eller något annat läskigt djur här runt omkring.. Det kan ju varit något sånt Ella reagerade på också,, vem vet..?

Aja nu ska jag ut och plocka in hästarna. See ya!
PUUUSSS

Tänk om jag hade förlorat dig min lilla sötplutt :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0