Underbara lilla Tindra och två nervvrak till hästar = min dag!

2012-02-24 @ 22:09:01

Klockan ringde 8.00 imorse, då var det morgonfodring och sen ombyte till ridkläder för att åka till Marie och rida Tindra igen :) Finns fan ingen mer exemplariskt häst, för tre månader sen hade vi problem med uppsittningen, för två månader sen kunde jag sitta upp när Marie höll emot och hoppa av helt själv! Idag kunde jag hoppa upp och av helt själv både på ridbanan och ute i en stor hage, snacka om bäst häst :D och hon har inte haft en ryttare på ryggen på två månader (Y) tror den lilla vilo pausen hon fick var bra för henne! Idag både travade och skrittade vi i den stora hagen där vi aldrig ridit förut så det är ett stort steg framåt! är super nöjd men den lilla damen idag :D

När jag kom hem käkade jag frukost och sen gav jag mig ut och red Ella :) eftersom hon inte är rida så mycket den senaste tiden (pga hennes dumma tappsko hon hade) så hade hon ALLA nerverna på utsidan XD hoppade och studsade för ALLT! HAHAH bra rolig häst man har.. Gjorde riktigt fina galoppfattningar idag (inte alla men några iaf) och hon skötte sig rätt bra tills vi skulle rida förbi Philip och deras hus xD för när deras små söta pälsbollshundar kom och hälsade när vi red förbi så höll hon på att skita på sig (Y) stackarn visste inte vart hon skulle ta vägen xP det roliga är att hon är minst 100ggr så stor som dom små vita söta bollarna XD så på vägen hem så såg hon spöken överallt... menmen jag är nöjd, hon gjorde av med Liiiiite energi iaf..

Sen gav jag mig ut på Mr. Monster, han var lika töntig han, vet inte vad det var med hästarna idag men tydligen var det en dag då alll osynliga spöken var framme :P fick bli en liten lugn tur med herrn, han fick galoppera och trava på ordentligt, la ingen energi på form eller aktivitet bakifrån, lät han mest bara vara, jag lite av "åkte häst" idag bara för att han skulle få ha lite kul och leka av sig överenergin :) kände att det behövdes så hoppas jag kan rida igenom honom imorrn, och då får det bli gougen igen.. hade huvudet i ansiktet så fort jag tog i tyglarna och skulle bromsa idag. -.-'' dryga häst!
men jag är nöjd med dagens tre ridpass iaf :)

Nu ska jag ut i stallet och plocka in mina hästar sen blir det duschen och tvätta min fina navelpiercing ;D
Imorrn åker jag kanske till Happsta ridhuset och rider Tindra, får se hur det blir med det :) 
See ya tomorrow!
PUUUSSS

Idag har det varit världens tråkigaste pissväder så nu vill jag att snön försvinner och vi får riktig vår igen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0