Dressyrsadel och gouge är ett bra knep för att få lata ponnyer att jobba ;D

2012-02-20 @ 22:54:43
Idag fick det bli dressyrsadeln på Moritz :) satte på gougen också,, och satan vad han hatade mig ^^ jag kommer åt honom mycket bättre i dressyrsadeln så han kan liksom inte skjuta mig ur sadeln och komma undan arbete (Y) idag var väglaget väldigt mycket bättre än igår så vågade trycka på honom mer så gjorde lite lägningar och mycket flyttningar i sidled :) Satt även och gjorde lite byten i vartannat och satan vad härligt det är att rida när allt verkligen klickar som det ska :'D Fick till en hel del serier med riktigt fina byten idag eftersom han inte kunde skjuta mig ur sadeln (Y)  man kanske ska sadla om och bli dressyrryttare? ^^ haha nje skulle inte tro det men kommer lägga väldigt mycket energi på dressyrarbetet med båda hästarna nu ett tag framöver. önskar bara jag hade en ordentlig ridbana men vägen funkar den med! :)

Idag har det varit suuuperfint väder,, men hela förmiddagen var jag inne och dunkade musik och bakade för mamma fyller år imorrn så jag missade det fina vädret :/ när jag red så var det visserligen väldigt fint väder men solen låg bakom moln så var lite kallt, men det var så pass varmt att jag kunde rida i ridbyxor och ridstövlar idag :D vilket jag inte har gjort på 2månader, sååå jäkla skönt!
Hovis var här och skodde Ella nu på kvällen, hon fick två par nya skor fram med dubblatåkappor. dom hade perfekt passform så förhoppningsvis kommer hon inte plocka av sig dessa :P

Nu ska jag sova för imorrn måste jag hinna rida två hästar, mocka och kolla på Gran Torino (och göra psykologiuppgiften till den) innan 5 för sen kommer vi fira lilla mamma som fyller 54år imorrn :D
Hare bäst!
PUUUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0