Snökaos är bara förnamnet

2012-12-06 @ 00:51:00
Idag, eller aa nu är det igår men iaf, fick janne ploga 2ggr och jag har skottat framför huset minst 5ggr och framför stallet 3ggr.. jag kan bara säga ett ord och det är Snökaos! idag har vi fått runt 50cm snö (vi hade redan typ 50cm) vilket iof inte gör mig något eftersom jag älskar snö men det har även blåst som bara faan, vilket va väldigt irriterande för när man hade skottat på ett ställe så räckte det med att vända ryggen till så var det igensnöat igen.. -.- Janne körde med snöslungan i hagen imorse så att hästarna skulle kunna gå någonstans och när vi sen tog in hästarna på kvällen så syntes det knappt att han hade kört där :s och då hade det varit 30-40cm snövallar vid kanterna.. sjukt!
Det har även hänt en hel del olyckor på vägarna idag :/ bland annat så hade en dubbeldäckare vält på 55an, 7st skadade varav en hade åkt ambulanshelikopter därifrån :( tydligen har 2st omkommit i olyckor idag också enligt dom på rapport.. hemskt.
Själv har jag suttit hemma och haft det bra eftersom våra smarta lärare stälde in vår djursjukvårdslektion redan igår (Y) har kollat på filmer och pluggat hela dagen,, och även varit ut några vändor när plikten har kallat.
hade myslunch med hela familjen idag + Sanna, vi drack varm choklad med vispgrädde och doppade Skogaholms limpa med smör och ost på i chokladen, ååh så underbart gott det är! :D
 
Men nu kallar sängen,, Gävle imorrn,, kemiprov och redovisning.. om buss och tåg går som de ska.. (hoppas inte^^) det ska tydligen bli en massa snö och blåst uppe i Gävle imorrn så när vi sitter på tåget halvvägs upp så kommer dom säkert säga "pga för mycket snö så går tåget endast till Tierp" jippie vad kul det skulle va... not -.-
Aja ni får ha det så bra
XOXO Pim
 
Fint med snö långt upp på fönstrena :3


Dagens andra plogning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0