Redbull ger dig vingar...

2012-12-12 @ 23:09:00
Åh sötare frukt får man fan leta efter, lille Jordi :D
Hade djursjukvård på Säva idag med bandagering av ben och hovar på häst och tass och öron på hund, vi fick även öva på att lyssna på lungor, hjärta och tarmar på hästarna och lära oss lite om första hjälpen på hund. :)
Det var lite kallt ute i stallet men vi hade väldigt kul hela tiden iaf!
Här kommer lite bilder från dagens bravader, och jag kan lova att det va då inte enkelt att bandagera Sherris (stavning?) framtass :o det var SVÅRT kan jag lova! Lite snabb fakta: ägare till Jordi är Säva Ridcenter (fast jag kunde gärna tagit med mig honom hem ^^) och Sherri är Blochers lilla galning till hund :p

Fint tassbandage.. mitt satt inte kvar så länge.. så Lollo (läraren) fick sätta på ett nytt för att vi skulle kunna fota :p det va fan inte enkelt på denna lilla hund..!


Zorro och hans fina öronbandage


Nossnara var ingen favvis hos denna damen


Jag kände för lite luciastämning så Sherri fick en stjärngossestrut på huvudet när jag gjorde öronbandaget ^^


Öronbandage på Sherri


Galoppbandage på Jordi




Min jacka älskade bomullsvadden -.-'


Mitt fina hovbandage ^^



Karro lägger ett hovbandage
 
 
Min dag har varit väldigt rolig, vi hade iaf en väääldig rolig bilfärd tillbaka till stan :D åh det måste vi göra om! HAHAHA
Nu ska jag sova, imorrn är det luciatåg i skolan och sen ska jag hem och plugga till mitt sista matteprov på fredag :)
Ha det kung!
XOXO Pim

Kommentarer
Postat av: blocher

Åhhh min fina vovve :'D

2012-12-13 @ 17:31:00
URL: http://blocher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0