+ och - med vintern

2012-12-11 @ 18:22:41
Jag har tröttnat på att alla klagar så mycket på vädret, att det snöar, blåser, är kallt, hårt och halt överallt, snöstyltor på hästarnar osv.. och visst det finns en del saker på minussidan när det gäller vintern men även massor på plussidan! Visst ibland klagar jag också,, man tröttnar på blöta täcken och frusna vattentunnor efter ett tag MEN jag älskar vintern och snön så därför tänkte jag göra en liten + och - lista, kom gärna med åsikter, är alltid kul att få veta vad andra tycker och tänker om samma saker :)
 

   Inga leriga hästar och hagar

+    Ljust ute när snön kommit även när det är mörkt

+    Skiten fryser i stallet så att det blir mycket lättare att mocka hos mitt monster till häst

+    Inte en massa irriterande insekter som gör att man inte kan rida på dagarna

   Inte så varmt att hästarna dryper av svett efter ett litet pass

   Har jag tur så får jag en ridbana på vintern bara det kommer snö (då jag inte har en färdig bana så måste det komma snö så att man kan ploga till det jämnt)

+    Man får julpynta så att det blir mysigt och hemtrevligt överallt (inkl. stallet)

+    Man kan konditionsträna hästarna i snön vilket är toppen

   Frusna vattenhinkar

   Snöstyltor

-    Blöta och stela täcken

   Kan bli hårt om det inte kommer snö och halt om det kommer snö

-    En massa snöskottande för att komma ut till dyngstacken eller in i stallet

 

Men min absoluta favorit med vintern är alla lurviga hästöron och fluffiga huvuden och pigga och glada ögon :'D

Tindra ♥


Min älskade Kung (Moritz) ♥


Min älskade Prinsessa (Ella) ♥

 

 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0