Ledig dag och shopping (y)

2012-04-12 @ 20:07:31

När jag kom till skolan imorse så fick jag vet att vår lärares unge är sjuk.. alltså var vi lediga idag.. men jag stannade i skolan tills 12 och shoppade lite på stan med Linn och Mimmi :) Sen käkade vi pannkakor på Fröjas sal till lunch sen begav jag mig till systrarnas lägenhet i Alunda och umgicks med Maria en stund för att sen bege mig till Gimo och åka med Siri hem därifrån :)

När jag kom hem begav jag mig ut och red lille Mr. M. började med att skritta ut barbacka i 15min, hoppade även ett litet dike för skojs skull och sen red jag igenom traven här hemma på gården, gjorde även några galoppfattningar men la mest fokus på övergångar mellan skritt och trav och halter :) På slutet var han rikitig fin den lilla ponnyn :D Så underbart kul det är att rida just nu!

Ella får vila resten av den här veckan sen tänkte jag börja skritta igång henne nästa vecka och går det bra utan att jag märker något från gamla hovbölden så tänker jag börja trava henne om två veckor :) Men vi kommer bandagera henne med spritbandage resten av den här veckan också och sen får vi se hur det ser ut nästa vecka om vi ska fortsätta några dagar till :) Sherry fortsätter vi bandagera ett tag till sen får vi se om hon är ohalt och är hon det så blir det nog att börja skritta igång henne också, men där snackar vi om 2 månaders skritt :)

Imorrn är jag ledig igen (har varit ledig i två dagar nu) så då ska jag gå dubbelt och lära mig allt på presentbutiken i Gimo :) Så får jag hoppas på att jag har sommarjobb där sen! :D

Men nu måste jag dra!
Hare bäst!
PUUUSSS

Tröjan jag köpte

Halsduken jag köpte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0