lång dag med provridning.

2012-04-22 @ 20:14:19
Kul... Roliga ni är då... här har man frågestund och så är det ingen som frågar något. Roliga läsare ni är... :(

menmen idag åkte vi ju till Nykvarn för att provrida en Angloarab trodde jag men som sedan visade sig vara en shagya och vi provade även ett arabsto, :) syster testade Arabstoet och jag Shagyan och jag märkte redan på marken att Trisha som hon hette inte alls skulle passa syster då hon var väldigt het, framåt och stissig (var lite Charlie-varning över henne), syster testade inte ens henne efter att hon försökt slänga av mig :p arabstoet som syster testade föll hon nog lite för men hon var en lat liten åsna typ som ibland fick för sig att bara frysa fast och vägra gå framåt och börja backa och hålla på och dessutom var hon 22år så jag tror att hon inte kommer välja henne :) eller jag typ hoppas att hon inte kommer göra det!
Trisha som jag red var ju som hon var att rida (lite min smak på häst) men det hade nog inte skadat med en martingal så jag slapp ha huvudet i ansiktet så fort man tog minsta lilla i henne. hon var dessutom triangelmärkt efter att hon brytit benet för typ 8-10år sen, och redan då hade jag i princip bestämt mig för att henne skulle vi inte ha. visst det var inget som märktes i ridningen men ändå hon har en gång i tiden brutit ena bakbenet rätt ordentligt. :)

När vi kom hem var klockan 17 och vi åkte halv 9 så jag kan säga att jag är rätt sliten, så blir väl ut i stallet och mocka och plocka in hästarna sen blir det nog duschen och sen sängen och läsa lite Jane Eyre :)
Hare bäst!!!
PUUUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0