Får-rädda galna häst! xD

2011-09-26 @ 00:11:46
Kul att min häst är rädd för får... fast det går nog över,, hoppas jag! Lilla Ella fick träffa på får idag för första gången i sitt liv, och hon tyckte dom va väldigt intressanta fram tills dom började springa mot henne då vände hon på en femöring och galopperade 10meter innan jag lyckades få stopp på henne xD det gjorde hon 2ggr,, sen kunde vi gå förbi,, sen när vi kommit halvvägs så ser hon ett får i skogen o tror ni inte fåret skulle börja prata med oss oxå xD Ella flög i luften! Galen häst man har!

Va och hjälpte Marie med Tindra idag :) Tindra va suuuper duktig! stooor skillnad från sist! Ska dit på Tisdag igen :)
Red en riktig genomkörare (dressyr) med Jojje idag, han fick gå rätt hårt, så han va helt blöt när vi kom tillbaka, så jag va tvungen att duscha honom,, och gissa om han inte va super duktig och stod still under tiden jag duschade honom då :D stoooor skillnad från första gången! Han kan nog ha lärt sig att att bli duschad inte är så farligt när han åker här ifrån :)

Jag orkade inte ta med ponnyerna till Marie idag,, Moritz fick vila idag, jag lärde honom bara lite trix idag ist :) håller på att lära honom, Sherry och Ella att buga, och Sherry och Moritz gjorde det nästan helt idag :D Galet lättlärda hästar!

Imorrn har jag hoppträning i Gimo för Jempa, kommer rida Jojje då jag inte vill hoppträna Moritz så mkt :)
Men nu mååste jag sova för har Studiebesök med skolan imorrn.. börjar 8.10.. :(
Hare bäst!
PUUUSSS

Kommentarer
Postat av: Linda

Fast som föl/ettåring har Ella sett Får.. Hehe

Går det bra med henne annars i ridning?

2011-10-04 @ 15:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0