Klar för dagen!

2011-10-04 @ 15:20:24
Hejsansvejsan era små gullungar!
Nu har jag slutat för dagen så tänkte bege mig till syrrans lägenhet nu :) kommer sova där inatt!

På förmiddagen idag så hade vi "Hälsoförmiddag" och fick prova på Yoga och så pratade vi om mat och stress. Jag somnade på Yogan ^^ Rätt skönt med en timmes sömn!
Och sen efter det så hade vi lunch. Linn hittade en 100-lapp utanför Coffehouse by George :o så vi gick o köpte en varsin Kanelbulle efter att vi hade käkat eftersom det är Kanelbullens Dag idag :D
Sen hade vi projektlektion och skulle göra klart Slaktuppgiften som skulle in idag kl. 17 men jag fick veta att den mappen inte stänger förens imorrn så jag kan göra uppgiften ikväll ist för nu! (Y) 
Sen hade vi mentorstid och på den kollade vi på En Andra Chans, det va väldigt intressant, det handlade om 4personer som har varit med om olyckor och blivit handikappade/rullstolsbundna :)



Sen nu så har jag slutat (Y)
Josse och de övriga i min klass har matteprov på kapitel 1 i MatteB idag,, håller tummarna för dem! Själv har jag inlämning av mattehemtentan på kapitel 4 i MatteB på fredag... Jag, Linn, Hanna och Isabelle ligger före alla andra i klassen då vi läser Natur och ska då läsa klart hela MatteB-kursen till innan höstlovet o.O och efter höslovet börjar vi med MatteC..

Moritz va varm och svullen i vänster framben igår :'( så blev tvungen att rida Jojje på dressyrträningen,, och det gick åt helvete,, både han och jag va på dåligt humör och allt bara sket sig.. men på slutet gick han helt okej faktiskt :)
Imorse va Moritz fortfarande svullen i vänster framben.. även fast han hade stått med Back-on-Track bandage i natt.. :( jag hoppas han är bra snart! Jag hatar att han skulle va så taggad att han hoppade över bommen i transporten i söndags.. och att han dessutom skulle fastna med vänster framben (det han har varit skadad i)  över bommen när han skulle gå ner gjorde ju inte saken bättre heller.. FAN OXÅ!


Så idag får båda ponnyerna vila och även Ella då mamma inte är hemma och hon måste fortfrande vara med några gånger till innan jag kan rida helt själv på henne :) men det är stor skillnad nu och för 2 veckor sen! Hon bråkar nästan ingenting längre och går fram för skänkeln som hon ska utan att resa sig (Y) dock är hon rädd för kalvarna och fåren som jagar henne när vi rider förbi x) Dom tycker hon ser rolig ut när hon springer på tvären och leker arab! Jätte fin är hon och jätte mysig att rida när hon travar fram som på moln :D fast jag får håll.. o.O
Hon har tom börjat få ryggmuskler och börjar se ut mer som en häst ;o Awesome!

Bild från i somras,, omusklad och tunn..



Nej nu måste jag dra!
Hare bäst! Så hörs vi senare!
PUUUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0