Hejsan.. igen..

2011-10-15 @ 00:23:51
Hejsan.. igen.. ja jag vet att jag inte har bloggat på flera dagar men har liksom inte haft tid :)
Men här kommer en summering av min vecka som varit iaf :) hoppas ni gillar det!?

Måndag:

Ja hmm vad gjorde jag i måndags :o jag vet typ inte.. jo jag träffade en polare efter skolan sen gjorde jag nog inget annat :)

Tisdag:
Då hade jag Växtprov på morgonen och tror ni inte jag skulle försova mig... Inte bra! Men kom bara en timme sent. Men jag skrev provet iaf och om jag tror rätt så får jag verkligen inte över G på provet :) blir glad om jag ens får det.. Så dåligt tyckte jag att det gick.
Sen åkte jag hem o gjorde typ ingenting. Marie var fortfarande sjuk så blev inget att åka och rida Tindra "/

Onsdag:
Idag började jag inte förens 12.15 vilket jag gör varje onsdag :) Super skönt att kunna sova till 8! Vi fick tillbaka mattehemtentan för kapitel 3 och jag fick MVG :D 1,5p ifrån full pott ;o HELT GALET BRA och GALET NÖJD!!! sen på kvällen sov jag hos en polare i stan :)

Torsdag:

Rätt skönt att kunna gå upp halv 8 bara för att jag sov i stan! :) Vi hade Kemilabb på Jensen Gymnasiet från 10.15 till 12.15, vi skulle undersöka hur mkt socker det var i Frostiesfingor x) Inte så lyckad labb men vi lyckades iaf få fram ett resultat som blev att de innehöll 16,9g per 100g flingor vilket inte stämde med de 25g som det stod på paketet att de innehöll :P
Sen efter skolan åkte jag hem och mockade och packade ihop Jojjes saker för Kim och Linda hämtade honom igår :) Sen red jag Ella och hon gick super bra! Vi gjorde lite gasa och bromsa övningar, "travade, saktade av till skritt, skrittade några steg, halvhalt, trav igen och sen gjorde vi samma sak fast med halt ist för med övergång till en annan gångart. gjorde det även i skritt till halt." Hon gick iaf superduper bra! Sen kollade jag Moritz ben för att se om han var bra i det men han va lite svullen fortfarande så han fick vila. sen var det intag av hästar sen sova! (Y) Sjukt trött var jag..

Fredag:
Idag har jag räknat Matte typ hela dagen och gjort klart Kemilabbrapporten och läst lite Kemi :) Ingen direkt rolig dag i skolan men det funkar,, vi var även och pratade med vår rektor idag om vår sten till lärare.. vi har tröttnat på att vi inte lär oss något. men nu skulle rektorn prata med honom och nästa vecka ska i prata allihopa :) Kan nog bli bra det här så vi slipper ha en sten till lärare.. att ställa en fråga till honom är som att ställa en fråga till en sten och förvänta sig svar! xd
Och efter skolan träffade jag en polare en stund sen åkte jag med Janne hem och när jag kom hem så hade mamma redan tagit in hästarna så det var bara att linda på Back-on-Track på Moritz (han var mycket finare idag än igår!!) och sen gå in :) Rätt skönt faktiskt!
Sen kollade jag på slutet av Idol och jag förstår faktisk varför Denise åkte ut för hon var inte lika bra idag som hon varit alla andra dagar :) Men nu ska jag nog sova strax.

sådär nu har jag summerat min vecka lite fort :) hoppas ni gillade det?.

Imorrn
skulle jag har åkt till Västerås och träffat några brudar som va på samma ridläger på Baståsen 2010 :) Men det blir inget då det blev krångel med tåg och bussar,, men det blir nog en annan dag hoppas jag!
Så imorrn ska jag rida Moritz en snabbis för att se hur han är i benen och så ska jag rida Ella oxå och fixa stallet sen efter det så drar jag nog till stan och träffar en polare :) Kommer bli kul!

Åh vad jag längtar tillbaka till sommaren, det är så kallt ute nu :(


Men jag längtar även till vintern och en massa snö!


Men nu måste jag dra!
Hare bäst!
PUUUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0