Bliblublää..

2011-10-25 @ 21:00:35
Ja Hejsan igen :) Jag har pissigt tråkigt och jag fryser som faaan,, inte något bra tecken eftersom jag ska åka till Norrköping med bästaste NB2 imorrn och stannar där tills fredag :) vi ska köra Terränghjuling (fyrhjuling) och Traktor då det ingår i en kurs som heter Basmaskin :) Kommer bli toppen tror jag! Vi kommer sova i stugor på ca 4 personer i varje och vi kommer alla ha med oss enormt massa godis och onyttigheter men sen ska jag och Anna ha med oss dansmattorna så vi kan spela för dom hade tydligen PS2 där nere :D Vi kommer vara slut på fredag det kan jag garantera!!

Men iaf nu tänkte jag summera söndagen och måndagen och idag lite snabbt så ni vet vad jag har sysslat med undertiden som jag inte har bloggat :)

I söndags så var jag ju och tävlade och det gick sådär, är nöjd men vi hade kunnat gjort bättre ifrån oss,, Här finns resultatet iaf men filmen kommer sen :) Sen efter tävlingen så lasttränade jag Ella,, och det gick riktigt bra faktiskt :)
Jag har ett lite annorlunda mål med min lastträning än vad andra brukar ha,, de flesta vill att deras häst ska gå in men jag vill att Ella ska sluta gå rakt in, jag vill att hon börjar vänta på mina kommandon ist för att typ springa in.
Problemet med henne är att så fort hon ser transporten och den är öppen så går hon in i den utan att jag sagt åt henne,, och det är det jag vill få bort för det är väldigt irriterande att hon har all fokus på transporten ist för på mig. Sen är andra målet att hon ska stanna kvar i transporten utan att backa ut direkt, och det lyckades vi med i söndags :) hon gick in på mina kommandon och hon stannade kvar inne och backade ut på mina kommandon. Superhärligt att det gick så bra som det gjorde! :)

Sen efter det så fixade vi en massa hemma, plockade undan sommarsaker och städade och sånt :) vi plockade bland annat undan hindermaterialet för nu är det för blött ute för att det ska gå att hoppa något mera detta år hemma i gräshagen. Så det blev väldigt mycket höststädning då hela familjen var hemma (Y) Efter det så kollade jag på Världscupen från Finland som gick på SVT1 kl. 17 :) Superhärligt att Malin Baryard-Johnsson kom 3:a, trots sin nästan avfallning i omhoppningen. Skitsnyggt gjort när hon tog sig upp igen! Sen efter det så var det ut i stallet en snabbis sen var det bara sängen som gälde för min del!

I måndags så gick jag i skola, på förmiddagen hade vi Estet och skulle analysera en reklamfilm, jag ville ta "min reklam" alltså Volkswagens nya, den som är tecknad i blått som går väldigt mycket på tv nu,, men den hittade jag inte så fick välja en annan,, kan ni gissa vilken? ;) en ledtråd: Man hatar låten efter ett tag då den fastnar och man går runt och sjunger på den efter. :)

Sen efter det så var det lunch sen handledning sen gick vi till Domkyrkan och fick en guidad rundvandring,, och hur många gånger har man inte varit på den tro?.. typ miljoner!!!... Menmen man lär sig alltid något nytt. Jag fick en godis då jag löste en kod som stod på en sten vid en grav :p haha kände mig rätt duktig då faktiskt (A)
Sen efter det så träffade jag lilla C :) vi åkte till hans mamma och öppnade så hennes pojkvän kunde komma in sen åkte vi till Elgiganten och bytte Cs headset till hans Xbox, och jag betalade mellanskillnaden som födelsedagspresent då han fyller år på måndag :) Sen blev det att jag stannade kvar i stan och sov hos honom, myspyskväll blev det som vanligt, mycket trevligt! så fick jag ju även träffa hans mamma och storasyster oxå (Y)

Sen idag så har jag gått i skolan och det enda som stod på schemat idag var att jobba med Informationshäftet om Traktorer och Terränghjulingar :) från 8.30-11.15 sen från 12.15-13.15 sen hade vi mentorstid 13.30-14.30 som kändes helt onödig,, bara en massa spill av användbar tid.. Sen bar det av hemmåt,, sov HELA bussresan hem (Y) superskönt! Sen när jag kom hem så red jag ut en stund på Ella, red i dressyrsadeln för första gången på henne :) den va lite för vid men annars låg den bra, så det får bli en fårskinnspad under nästa gång :) Sen gick jag ut och gick med Moritz en stund, gick ut på åker och lät han trava på en volt runt mig (hade lång lina därför det gick) och saaaatan vad han busade xD vid minsta lilla smackning jag gjorde så flög han i luften som värsta rodeohästen xD som tur är så är han ju inte så svår att hålla när han håller på och busar för jag hade bara vanlig grimma på honom :P Och så nu har jag fixat filmen från dressyrtävlingen så nu ska jag gå ner och äta middag och sen blir det att packa inför Norrköping imorrn då, mamma kommer snart hem med allt mitt godis, chips och läsk oxå :D och så hoppas jag hon köpte polly ^^ Kärlek på dom!!

Att beropå Polly,, här har ni världens drygaste reklam XD


HAHA fan ta dig Linn!! jag har fått den på hjärnan!! XO

Men aja nu måste jag dra!
Hare bäst så kommer det kanske ett litet inlägg från mobilen imorrn när vi är påväg till Norrköping!
PUUUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0