Uppe med tuppen (Y)

2011-11-02 @ 13:13:12
Hejselisvejseli!
Ja som rubriken säger så va jag upp med tuppen, jag gick upp 06.15 bara för att vänja kroppen vid att skolan börjar på måndag igen :) Satan va mörkt det va ute ;o men det ljusnar fort som tur är!

Det första jag gjorde va att gå ut och morgonfodra hästarna sen in och äta frulle själv. sen gav jag mig ut och red Ella en stund, red ut en bit i alla gångarterna, hon va lite motvillig i början men efter en stund så gick det bättre. Jag ska säga till mamma att vi måste sko henne i bak nu för hon är rätt så ömfotad på grusvägen och då blir hon så grinig och osammarbetsvillig.. inge kul att rida henne då. så jag hoppas det blir bättre med ett par skor på dom små bakfossingarna :)
Sen red jag ut en stund på Moritz också :) Gick ut i skogen och traskade runt lite, han tyckte det va roligt! Hoppade några små stockar på skogsvägen också, vilket han också tyckte va väldigt kul. Han lyssnade fint för små hjälper även när vi hoppade så det känns bra inför lördagen då det är tävling i Gävle, blir LC och LB då. :)
Sen på hemvägen klättrade vi lite upp och ner i små backar, jobbigt tyckte Moritz men nyttigt säger jag. (Y)
Efter det mockade jag stallet och gjorde det klart och gav hästarna sitt förmiddagshö sen blev det in och äta Brunch för det va för tidigt för att säga Lunch :P Sen kollade jag på en film tillsammans med min syster, den hette "500 days of Summer", helt okej bra inget jag skulle kolla på igen men aa =)
Och nu ska jag ner och kolla på "Svarta hingsten kommer tillbaka", bara för att jag tycker om hästfilmer ^^ Sen ska jag hänga min tvätt och sen blir det till att plugga lite Kemi och Fysik :) Riktigt roligt!

Vad har ni gjort för något roligt idag då?

Hare bäst!
Vi hörs!
PUUUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0