Tindra var suuuuper duktigt!

2011-11-22 @ 18:07:44
Imorse gick jag upp 9 och gick ut och red Ella och fixade stallet sen åkte jag till Marie och hjälpe henne med Tindra :)
Ella gick riktigt bra idag :) galopperade båda galopperna och hon va samarbetsvillig hela tiden vilket är toppen!

Dom hade tyvärr tagit ett steg bakåt med lite små tråkigheter som hänt, inget vi behöver gå in på, men idag va Tindra suuuuper duktig! Det va samma gamla Tindra som gör exakt det man ber om och är hur lugn och fin som helst :D så nu har vi tagit ett stoort steg framåt igen!
Ska förmodligen dit några gånger nästa vecka igen och sen ska vi nog försöka se till att jag kommer dit några gånger i veckan och hjälper till :) Alltid lika roligt att hjälpa till!
Hon är så grymt söööt!  Här finns det fler bilder och filmer på lilla Tindra. Hon heter Tomac's Tindra.
(Det är Marie's hemsida)


Efter det så red jag Moritz, testade att rida på Charlies Pelhambett idag,, ingen höjdare kan jag konstatera! Han vart sjuuukt förbannan när han märkte att han inte kunde komma undan i bland annat galoppombytena,, han kunde inte sätta huvudet i backen och sticka eller hoppa iväg i bytena,, mkt skönt för mig men han slog med huvudet så fort jag tog det minsta lilla i tyglarna och så vill jag inte ha det så kommer nog aldrig rida på pelham igen :) Han funkar bäst med så lite som möjligt!


Men nu ska jag sätta mig och skriva klart min Labbrapport om Hur många kristallvatten det finns i en formelenhet Kopparsulfat :) Visst låter det roligt? Sen ska jag kolla på TV och bara slappa för jag är klar med allt annat för dagen :) förutom att tvätta kläder men jag kan inte få tvättmaskinen att gå snabbare än den redan gör.. Borde ha tvättat för ett bra tag sen.. eller va tycker ni?


Btw jag glömde säga att jag är ju ledig idag därför jag har ridit på dagen :P Är ledig imorrn oxå! Super skönt!

Igår var jag hos Anton en stund efter skolan, för kom ju inte hem som vanligt förens sent på kvällen.. men hade en väldigt mysig eftermiddag som vanligt med honom! :) Igår hade jag ju även utvecklingssamtal vilket gick bra, ligger bra till i alla ämnen (Y) och har bara 1,6% frånvaro.

Imorrn ska jag kolla på Halv åtta hos mig. Ivan (Sylves sambo) står för maten, ute på deras gård i Enköping (Y) Hoppas man får se lite av gården!

Men nu måste jag plugga!
See Ya!
PUUUSSS

KOMMENTERA LITE NU LATMASKAR!
Vad tycker ni jag ska skriva om? är det något ni saknar eller som det är för mycket av? vill gärna veta vad ni läsare tycker!

Kommentarer
Postat av: Elvira Feeeerm

rikitgt roligt att se lite från dig igen! :D älskar sättet du skriver på asfin blogg! :D<3

2011-11-22 @ 18:30:37
Postat av: Josefine!

Skriv om mig!

2011-11-22 @ 18:54:07
URL: http://josefineutank.blogg.se/
Postat av: Kristin

Sv: Yes han får stå på Säva istället, han har adhd när man rider ut så orkar inte bråka varje gång för han vet inte var gränsen går hahahah!

Det där var hmm för kanske tre veckor sen eller nått på Lurbo ! :D

2011-11-23 @ 07:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0