Gårdagen och dagens planer :)

2011-11-12 @ 10:54:29
Hejsan :)
Ja igår va jag ju ledig från skolan men det var bara att pallra sig upp kl 8 för att ut i stallet och rida hästar :) Så igår morse red jag Ella och Moritz :) Ella fick gå en halvtimme lite drygt, mest i trav bara för att jobba igenom kroppen lite enkelt, hon har varit lite stel den här veckan,, men igår va hon fin, vi galopperade tom en liten bit :D
Moritz gick jag ut och lekte med på åkern, travade och galopperade mest runt och bara lekte, men sen gick vi ut på majs åkern och övade byten, för där finns det typ spår som gör att han måste gå rakt (Y) men vi fick jobba vääääldigt länge på att inte kasta sig iväg i bytet och sen köra huvudet i backen och sticka :p Men efter mkt tjat på mig själv att jag ska sluta rida med handen och börja använda rumpan ordentligt så gick det betydligt mkt bättre, fick till några riktigt bra byten efter varann :D Så är jätte nöjd med lillpojken! Jag är jätte nöjd med Ella också såklart!

Efter att allt i stallet var klart så duschade jag och sen åkte jag till stan,, och gissa vart jag åkte jo såklart till skolan ^^ Vår rektor tycker vi är konstiga som kommer till skolan en fredag efter 15 xD fast jag va faktiskt där halv 3 (A) Men fredagar efter 3 är något man ska akta sig för ;) Våra lärare har bytt skepnader då, dom blir som busiga 3åringar då ;P HAHA men galet kul har man iaf!
Efter att jag suttit i skolan och pluggat i ca 2timmar så åkte jag till pappas jobb. va där i typ 2timmar innan vi åkte hem och kollade på Idol. Rätt skönt att André åkte hem nu, han sjunger grymt men han kan verkligen inte stå på scen och framträda.. såg mest ut som en sliskig och slingrig orm! Inte bra alls!!
Sen blev det sova.

Idag ska jag plugga ännu mer ^^ Sitter och äter frukost och lyssnar på melodikrysset nu men snart åker fysikböckerna fram (Y)
Sen senare ikväll åker vi till Faster Cilla på Släktmiddag :) Farfar kommer ner från dalarna :D har inte träffat honom på över 5år :( Saknar honom massor!

Hur ofta träffar ni era far- och morföräldrar? :)

Men nu ska jag äta klart och sen plugga!!
Vi hörs!
PUUUSSS

Vart tog solen vägen? ;o ;( Någon som vet? det är ju sjukt kallt ute.. ;o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0