Ellas första Dressyrträning inkl. påväg in i väggen med huvudet före xD

2011-11-28 @ 23:34:53
Idag fick Ella följa med på sitt livs första dressyrträning :D Hon va super att lasta hemma, gick rakt in. när vi lastade av i Gimo så blev hon med direkten en arab och sprang runt på tårna och med svansen i vädret :P sötan! Sen lugnade hon ner sig och jag kunde sadla och fixa henne medan mamma höll i och hon stod still. Sen kom vi in i ridhuset (vilket är snart ett år sen hon sist va in i) och då blev hon arab igen och sprang runt och visade upp sig och gnäggade och kollade på sig själv i speglarna x) Plutten tyckte hon va snygg ^^ Hahha
Sen så lugnade hon ner sig efter att jag lett runt henne i några minuter så att jag kunde hoppa upp, väl uppe så va hon lugn men väääldigt framåt och tacktade och showade xD knäppjöken, men sen lugnade hon ner sig när vi började jobba och då jobbade hon på riktigt bra, fast inte riktigt så framåt som jag hade hoppats, men jag är super nöjd iaf! Hon tyckte Amanda's lillehäst va läskig xD fast det förstår jag, han är ju enorm bredvid stackars liten, desutom är hon van att vara störst och kunna bossa med dom andra, men med Bert bredvid sig så kände hon sig nog rätt liten! HAHAH
När vi skulle galoppera så ville hon inte riktigt sammarbeta längre.. så fick rida på fyrkanten helt själv bara för att hitta en framåtbjudning som dög, men hon va sjukt sur på mig när jag drev på henne så hon bockade och sparkade som jag vet inte vad,, x,x hon är ju trots allt ett fuxsto med egna idéer i trotsåldern.. hon bockade och sparkade inte som en normal häst som gör det i väggen utan hon gjorde det in mot mitten med huvudet i väggen så trodde att jag skulle hamna i väggen med huvudet före några gånger faktiskt xO Knäppa häst!
Men sen efter lite strutt och hopp så gick hon bättre och på slutet gick hon riktigt bra för att vara hennes första dressyrlektion och första gången i ett ridhus med andra hästar! Hon är ju trots allt bara snart 5år så är riktigt nöjd med vår insats idag även fast det blev lite bock, spark och stegringar! :)
Tycker hon är värd en lugn skritttur imorrn och bara få ta det lugnt och smälta allt nytt i några dagar nu :) Hon kan nog bli fin hon också en dag! <3

En lurvig Ella i våras

Och en luvig Ella för ett år sen

Men nu ska jag sova imorrn är det skola (uppgång 05.45..). först 08.30 besök på Uppsalamuséet och sen mentorstid och efter det krönika skrivning... blä på krönika om julmaten! Ska skriva om julens baksida och då har jag valt att skriva om Julmaten då och nu,, förr lagade man all mat själv men nu köper massor av folk den färdig lagad,, snacka om latmaskar!

Men vi hörs!
Hare bäst!
PUUUSSS

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hon ser ut som en islänning! :*

2011-11-30 @ 22:46:14
URL: http://josefineutank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0