Ellas första åktur själv :D och Sherrys första lastträning på 5år!

2011-11-23 @ 13:50:55
Idag har Ella gjort sin första åktur i tansporten helt själv :D fast med mig som sällskap men annars helt själv. Hon tyckte det var lite läskigt sötpluttan men det gick suuper bra :* Hon gick in och stod stilla i transporten så vi kunde stänga och sen stod hon still när vi skulle lasta av oxå (Y) Mycket bra av henne!

Här har ni en liten film oxå :)


Efter det så lastadetränade jag även Sherry
. Sherry har inte lastats eller lasttränats på typ 5år,, då det verkligen inte har gått att försöka då det hände en sak när hon va liten och efter det så vägrade hon gå in, inte för att hon va rädd utan för att hon helt enkelt vägrade,, gick inte ens med proffshjälp eller droger.. Men idag var hon super duktigt :D Satte på henne repgrimma för det är hon van vid,, sen körde jag lite NH för att få henne att respektera mig som ledare, i början tänkte hon sparka mig och resa sig men då sa jag till att så får hon fan heller göra.. och då gick hon super bra efter det C: lät henne gå över lämmen och bara inse att det inte är farligt eller att hon kommer undan, sen sa jag åt henne att stanna på lämmen och bara stå still. då började hon visa tecken på att vilja gå in så när jag gjort det några gånger så gick jag bara bestämt rakt in och hon följde efter klockrent, inte hela vägen men halvvägs iaf :)  sen gjorde jag så några gånger och tillsista gick hon hela vägen in med alla 4 fötterna inne i transporten :D
Hon va såååå stolt och nöjd med sig själv efter och det ska hon verkligen va!
På detta vis gjorde jag även med Ella i början men nu behöver jag inte det längre (Y) Så snart behöver jag nog inte det med Sherry heller och då har jag ännu en häst som går in i transporten utan problem tack vare mig (A) hehhe

Bild från i somras på lilla Sherry


Jag jobbar ALLTID själv när jag lasttränar för då blir det mycket lugnare och mer harmoniskt :) det är ett tips till er som har svårlastade hästar!

Jag har även hunnit fixa stallet och skicka två mail, ett till ett stall där jag vill ha praktik i vår och ett till mina två klasspolare med Kemilabbrapports bilder :) Men nu ska jag tvätta lite mer kläder och städa rummet och äta sen ska jag ut och rida Moritz :)
Ikväll ska jag även klippa lilla Ella, blir bara en halvklippning så som jag har gjort på Moritz för hon blir så svettig när jag rider och på måndag kommer hon bli ännu mer svettig ;) Kan ni gissa vad hon ska få göra då? ;D

Denna klippning kommer hon få :)


Men nu måste jag dra!
PUUUSSS

Kommentarer
Postat av: Kristin

sv: hahah oj bra att ag kollar vilken film som är kommenterad x) jag trodde det var Hettas film!

Yes den är på upk ojj den var typ i Januari eller nått i år! :)

2011-11-24 @ 07:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0