♥Duktiga hestar♥

2011-11-30 @ 20:08:30
Idag har jag gått i skolan, åkte in så jag va i stan vid halv 10 sen gick jag och Josse runt på stan en stund och kollade kläder och eventuella julklappar :) Hittade en perfekt julklapp till min älskade pojkvän men hade inga pengar så kunde inte köpa idag :/ Hoppas det finns kvar sen!

Sen vid 11 så gick vi och käkade lunch på Coffehouse by george :) blev lassagne för min del idag.
Efter det så hade va det mattelektion men jag slutade 12.50 för att jag skulle hinna med bussen till Marie som gick 13.00. När jag kom till Marie så fixade vi lite med hagen då hennes ena föl hade rymt tidigare på dagen, efter det så tog jag in Tindra och hon var super snäll att hämta, sprang inte iväg som hon kan göra ibland så det går framåt (Y) sen fixade vi ordning henne och så hoppade jag upp och av några gånger i stallgången sen gick vi ut och jag hoppade upp ute och sen skrittade och travade vi runt en stund sen gjorde vi några till upp- och avsittningar och sen fick hon gå in (: Hon va superduktig som vanligt även fast det blåste ute :D Hon är fortfarande lite stressad men betydligt MYCKET lugnare nu än i början!

Efter det så skjutsade Marie hem mig, väl hemma så käkade jag lite "eftermiddagslunch" och sen begav jag mig ut till stallet och red Moritz en stund. Han var super fin, red barbacka men med selen på. jag behövde inte rida med snodden förens vid galoppen så det tyder på att han redan har blivit starkare :D Sen blev han trött på slutet när jag övade galoppfattningar från skritt och halt och avsaktningar till skritt så då bråkade han lite men gick super på slutet och avtravningen ska vi inte prata om ;o galet fin och mjuk han va hela han! Härligt som satan! :D
Ella gick jag ut och gick med en stund, fortfarande lite stel och trött efter i måndags. (:

Imorrn är det Lotta Björe-träning i skolan, så blir till skolan och ha möte med rektorn om vår sten till lärare och sen blir det hem och rida Ella och sen åka till Aka, ska va där vid 14 för att hinna fixa och rida fram till 14,45 (:
Mina lärare tyckte jag skulle va med på en labb från 10-12.30 och sen åka hem och sen till Aka.. fattar inte hur dom tänker men det tar mig liksom 1h 15min hem från stan och sen ska jag göra i ordning och lasta Moritz och hinna äta något vilket tar typ 45min och sen tar det 1h 15min till Aka.. om jag då hade slutat 12.30 så hade jag varit hemma 14.00... och då ska jag ju va på Aka... Förstår mig inte på hur dom tänker på min skola! Så jag kommer skippa Labben,, gör inte mig någår har inte missat en enda och har MVG i kursen så skitsamma om jag missar den!

Men nu ska jag dra och kolla på Bonde söker fru tror det är idag iaf ;)
Hare bäst!
PUUUSSS

Min lilla Tindra är så sjuukt saknad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0