Brodd dax! hur gör ni och varför?

2011-11-26 @ 15:05:26
INGENTING slår 13timmars sömn hos pappa! Sover så jäkla bra här, galet skönt!
Jag gick upp halv 1 och då käkade jag typ brunch och sen har jag suttit här vid datorn hela dagen men när jag har skrivit klart detta inlägg så ska jag ställa mig och baka pepparkakor, men har inga pepparkaksformar så får skära ut för hand (Y) kommer nog bli väääldigt vackert ;) Kanske ska ta och fota dom och visa för min Estet lärare att jag också är händig? eller vad tycker ni? ;p

Idag kommer hovslagaren till mamma och skor hästarna :) Ella kommer få bakskor och så kommer vi brodda dom nu :) Ska be mamma brodda dom ikväll så jag slipper göra det på måndag! för då måste jag ju göra rent hålen igen..
På mina hästar använder jag Elitbrodd (vinter) då jag tycker dom håller bättre och är lagom höga, jag har använt samma par i flera säsonger nu eftersom dom är som nya även efter en hel vinter, jag använder även dom när jag rider på gräs med Moritz då han inte tycker om att ha för höga brodd, men när jag hoppar Moritz (oavsett om det är inne eller ute eller på gräs) så har jag honom bara broddad i trakten då han rullar över mycket snabbare då och så kan han glida lite i landningen ist för att det bli ett tvärstopp, han trivs bättre med det och så håller hans ben bättre då. :) vad använder ni för brodd på era hästar? och hur har ni dom broddade på olika underlag? och varför gör ni så? skulle va väldigt intressant att veta, tänkte lagga upp det i ett inlägg så andra får ta del av varandras tips och trix, men jag gör det bara om det är fler än 3st som kommenterar! :)

Men nu måste jag dra om jag ska hinna baka klart innan det är dax för att laga mat :P
Hare bäst!
PUUUSSS

Finns ingen bättre än min pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0