I'm maybe back again! :)

2011-05-31 @ 00:04:11
aa som rubriken säger så är jag kanske tillbaka nu :P
Jag ska försöka iaf (a'

Just för tillfället sitter jag o skriver klart mitt tal om New Forest-ponnyer som jag ska hålla imorrn xP de kommer bli jätte lyckat! säger vi..
Idag har jag gått i skolan som vanligt och sen när ja kom hem så kollade jag på The Last Song o jag storbölade typ halva filmen ^^ hehe
De är så jäkla bra! Verkligen värd att se!
Sen red jag Moritz en stund :) red lite dressyr här hemma runt gården och han var väldigt stel i höger varv i början men efter en stund så släppte det :) han har blivit jätte fin och stadig i formen (y) när ja rider barbacka ^^ hihi

Jag skrev detta på facebook för några dagar sedan:
Jag är inte den som ger upp i första taget men nu ger ja snart upp.. Ja fattar inte.. Ja förstår mej inte på honom.. Vad är de som är fel?
Åkte i baken så de bara rök om de igår igen.. Jag behöver hjälp! Får nog ta till proffshjälp snart för ja vet inte va ja ska ta mej till.. Men jag älskar dej ändå Charlie! ♥

Och efter att jag fått en massa kommentarer där så har jag bestämt mej för att sluta rida honom under ett tag och bara jobba honom från marken i NH (Naural Horsemanship). Jag kommer börja med att köra Join Up, man jobbar hästen offline, alltså utan lina så han får lära sig att lyssna och lita på mej utan att något tvingar honom till det, han måste ta egna insiativ till att börja lyssna på mej för att jag ska tillåta honom vara i närheten av mej och att vara närheten av mej är för honom att vara i tryggheten. Dock är det inte alltid han tycker att vara med mej är att vara i trygghet och det är det jag ska jobba bort med hjälp avv Join Up :) sen blire till att jobba honom på lina så att han förstår mej då oxå sen försöker vi oss på ridning igen. och då kommer han till början bli dressyrhäst för att grunderna ska bli rätt igen :) det blir nog inte förens i slutet av sommaren om allt går bra.

Men jag hoppas detta fungerar annars vet jag inte vad jag ska göra.. ända utvägen kanske är slakt eller att han får bli sällskapshäst.. Vilket jag verkligen inte hoppas på! Jag ska prata med Bonny och se om hon har lust att komma upp hit när hon ändå är här i Sverige :) Bonny kommer från Tasmanien som ligger i Australien och hon är bara bäst! det finns ingen annan som jag tycker har varit bättre!

Jag tänkte lätta upp stämningen på detta inlägg genom att lägga till lite bilder från när jag var ute och gick med Moritz och han såg ett gäng med kossor som rörde sig på andra sidan ån, det var ungefär sådär 300m från oss x)



Och sen lite bilder från hagen på Sherry och Moritz efter min och Moritz promenad :)


Ne nu ska ja plugga vidare det sista och sen ska jag sova :)
Hare Bäst allihopa o ja hoppas ni gillar att ja ska börja skriva igen :)
PUUUSSS


Kommentarer
Postat av: JOSEFINE!

JA DET TYCKER VI!! :D:D

2011-06-01 @ 00:18:12
URL: http://josefineutank.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE!

JA DET TYCKER VI!! :D:D

2011-06-01 @ 00:18:29
URL: http://josefineutank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0