Ingen skola idag (y)

2011-02-11 @ 20:56:48
Idag blev de ingen skola för mej (Y)
Eftersom ja va hos pappa blev ja tvungen att åka 886:an från (gamla) Rasbo Macken till Alunda, fick stå i blåsten o vänta på bussen men bara i 10min.. :) När ja kom till Alunda gick ja upp till min gamla saknade skola, Olandsskolan (y) Där satt ja först i "mitt" gamla föster vid trappan o minndes allt från förr :) sen tänkte ja gå ner till caféterian men där satt Stoffe o Martin o dom andra små pajasarna, ;) o lekte roliga som vanligt så ja satte mej i koridoren vid syslöjden o läste lite ist :)
sen när dom gått gick ja o satte mej i en av sofforna o räknade lite till av min matte hemtenta :D sen kom tre små gulliga pojkar o dryga sig, men sen gick dom ut o lekte ist så ja kunde jobba vidare en stund.  ;P

Sen ringde mamma o sa att dom va framme i Alunda så då va de bara att packa ihop o ge sig ut i snöyran o blåsten för att gå till bilen :)
Sen hjälpte ja mamma att lappa i Storvreta och i Luthagen (vid Tiundaskolan) :) I Storvreta "sprang" ja mellan lådor o la lappar i dom o i Tiunda sprang ja i trappor o lappade lägenheter :p lagom trött i kroppen o benen nu kan ja säga x) ska nog göra de lite oftare för börjar känna mej onyttig, osmidig o omusklad.. inte okej! så nu ska ja börja träna riktigt ordentligt!! måste ju ha snygg kropp till sommaren ^^ för då ska ja bada o såklart sola o bli lite brun oxå ;D

Ja ska börja:
  • Ut o gå/springa så ofta ja hinner o när underlaget tilllåter!
  • Göra situps o armhävningar varje dag!
  • Gå till sjukgymnasten o få hjälp för min rygg så ja kan skaffa bättre ryggmuskler..
  • Planera min ridning o läxläsning så ja inte blir så stressad..
Ne nu ska ja äta sen blire ut i stallet!
Hare bra vänner!
PUUUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0