♥Hästarna♥

2011-12-03 @ 19:09:41
Här kommer ett litet inlägg om vad jag gjort med hästarna idag :) Och jag tänkte börja med Tindra.

Tindra: Idag åkte jag och Marie till Happsta Ridhus och red henne, Marie började med att longera henne och sen gjorde jag lite Join Up med henne för att få henne att börja lita mer på mig :) Hela ridhuset var lite för stor yta men det funkade hyfsat bra iaf, på slutet sökte hon sig till mig och det var exakt det jag ville att hon skulle göra eftersom hon inte direkt har gillat att vara i människors sällskap. Hade nog blivit ett bättre resultat på Join Up:en om jag haft en mindre yta och en lina. Efter det så sadlade vi henne och sen hoppade jag upp, och uppsittningarna går som smort nu :D hon är lite spänd fortfarnade men verkligen inte som förut, nu står hon still och är hyfsat lugn hela tiden (Y) Toppen duktig!
Sen typ longerade Marie oss, fast det var jag som styrde och bestämde farten bara för att hon ska vänja sig vid att det är ryttaren som bestämmer och att det inte alltid kommer vara någon som går bredvid en. gick riktigt bra i början men på slutet började hon bli trött, förmodligen mentalt trött och då började hon bråka lite och ville inte trava och var rädd för sadeln som knarrade lite när jag red lätt,, så det blev ett lite skutt åt sidan men inte mer än att hon hela tiden var kontrollerbar, sen gjorde vi ett nytt försök och efter ett tag så gick hon bra igen, lite spänd men ändå lugn :) efter så var hon såå nöjd med sig själv sötan, man såg det så tydligt på henne :D super gulligt!

Ella: Henne red jag ut på en stund, red i en kohage där det är mycket upp och ner och måsten att svänga hit och dit. så det blev väldigt mycket styra och flytta för skänkeln vilket hon behöver plus att det blev lite ryggympa som också är nyttigt för henne (Y) :) sen efter det så blev det lite galoppövningar på åkern påvägen hem, mycket gasa för att få henne att hitta rätt bjudning och idag lyckades vi riktigt bra, träningen i måndags gjorde nog susen för nu gasade hon nästan av sig själv! :D Riktigt bra!! Sen travade vi av på vägen och vilken skillnad det har blivit i hennes steg nu när hon är skodd bak, kommer mer energi bakifrån nu :D

Moritz: honom tog jag bara in och satte i brodden i tårna igen vilket gick lättare än jag trodde det skulle göra ;o han brukar bråka när man ska brodda, framför allt när man måste använda en gängtapp för att fixa hålen igen men eftersom jag har en grym gängtapp nu så gick det super fort! Jag rekommenderar verkligen Corall's gängtapp den äger ut alla andra! Efter att jag broddat klart så gick jag ut och sprang med honom i blåsten en stund, han va inte så glad på mig för han fullkomligt HATAR motvind xD Gullponken viker in huvudet mellan frambenen eller så går han med huvudet i ryggen på mig :P  bara för söt är han! efter en liten snabbis runda så fick han gå ut i hagen igen.

Det är det jag har gjort med hästarna idag :) Hoppas ni gillar att få höra vad jag gör med mina hästar :)
hare bäst!
PUUUSSS


Kommentarer
Postat av: Isabell

Fin blogg! :)

Följa varandra via bloglovin? :D

http://www.bloglovin.com/blog/3170802/isabellpetrusson

2011-12-04 @ 16:25:57
URL: http://isabellpetrusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0