Julafton

2010-12-27 @ 13:02:39
Julafton kändes inte som julafton i år :S (n)
Ja va hos farmor o käkade julmat o kollade på Kalle Anka o dom där knasbollarna på tv. Sen åkte vi till pappa o efter de kändes de som en helt vanlig helg hos honom.. inget speciellt alls alltså "/ de e tråkigt då..
Jag fick inte så många julklappar i år,, nästan inga alls faktiskt "/ men de kan ju bero på att ja har fått massa saker under hela 2010 ist :D t.ex. en ny häst i augusti ^^fast ja bytte visserligen honom mot min förra d-ponny Bellizza :P
sen har ja fått massa täcken o sånt till hästarna (y)

Menmen nu tbx till julafton o julhelgen som varit :P
Jag tänkte berätta lite vad ja har fått av min kära familj o släktingar (y)
Av mamma o Janne fick ja en värmekabel till vattnet i stallet så de inte fryser :P
Av min kära storasyster Siri fick jag en ögonfransböjare, ja tror hon hade tröttnat på att ja snodde hennes ^^ Men hon fick iof naturvita "pluppörhängen" av mej för hon snodde mina ^^ Ja vet inte hur ja ska förklara pluppörhängen men aa ni fattar sånna där naturvita bollar som alla fjortisar har (y) bra förklaring *host* xD

Nu tbx till de ja har fått :P
Av min kära lillebror Tinus fick ja 100kr :D han har fattat exakt va ja önska mej (y)
Av min andra kära storasyster Maria fick ja en Svart shoftshellväst me mitt namn på i rött :D superfin! Älskar den redan (y) inte så billig kan ja tänka mej,, de e ju trots allt Maria som har köpt den x) 
Sen av min kära pappa fick ja 5 lotter men vann inget :( + en ask toffifee :D som va slut på någon timme framför tven ^^
Av farmor, morfar o morbror Tomas fick ja pengar :D 500 av farmor + 2 trisslotter fast vann bara 50kr på ena :) och av morfar fick ja 200kr o av Tomas fick ja 500kr :D så nu e ja riiiik :DD 1350kr har ja skrapat ihop (y)

Ja fick faktiskt inte en enda häst sak iår, kors i taket :P  men pengarna ja har ska spenderas på en ny sadelgjord o träns till Moritz o ett nytt träns till Charlie ^^ o något att ha på mej på Nyår me underbara Bella o Anna (annars kidnappar ja Anna om hon inte får för sin mamma!! punktslut!) :D <3

Nemen nu har ja ju skrivit maaaassor ^^ de här kan nog lyckas riktigt bra Blocher ;)

Här kommer två små dåliga bilder på västen o ögonfransböjaren :) Mobilkamernas fel att bilderna e så dåliga! (n)




Aja nu äre tre fina galna underbara hästar som väntar ute i hagen o vill bli ridna, så lär väl sluta nu :P blir väl ett inlägg till ikväll om hur ridningen gick (y) hare bra så länge :) <3 o förresten ja laddar ner photoshop nu så sen ska bloggen fixas snygg (y)  :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0