Till min älskade Pappa!

2011-01-23 @ 13:22:00
Till min älskade Pappa!♥
Hur svårt kan det vara att stötta mig ist för att trycka ner mig i botten igen så jag måste börja klättra igen? Du vägrar hjälpa mig på vägen mot mitt mål.. Just därför hatar jag dig! Hur svårt kan det vara att bara inse att ridningen är de jag vill hålla på med i framtiden? och utan bra resultat på tävlingsbanan blir de svårt att nå toppen inom ridsporten.. Utan din stöttning och hjälp kommer jag inte nå mitt största mål innan ja blir för gammal för att tävla ponny.. varför kan du bara inte inse att varje gång vi bråkar om det så trycker du ner mig i botten och jag måste klättra hela vägen upp igen.. jag ligger precis på kanten att nå mitt mål men utan din hjälp så kommer jag inte klara av de för mamma kommer aldrig ha råd att betala både dressyren för Marie Fredriksson o hoppningen för Ulf Johansson.. förstår du inte de?

Kan du bara inte fatta att med din stöttning hade jag kanske varit på toppen nu?.. varför pappa? varför göra samma sak varje gång? det är därför jag inte vill åka till dig för jag orkar inte stå ut med att veta att du vägrar hjälpa mig i det jag lever för..
Jag hade aldrig orkat leva elr överhuvudtaget jobba så mkt som jag gjort för att få betygen jag har/hade om jag inte hade haft hästarna.. Kan du inte bara inse att hästarna är det som har gjort mig till den jag är idag? utan dom hade jag fortsatt att skolka i 7an och gissa hur mina betyg och min framtid hade sett ut då.. jo jag hade nämligen stått utan framtid, utan jobb, utan grundskole- och gymnasiebetyg, utan livsglädje, utan något alls.. jag hade inte varit den jag e idag.. jag hade inte varit någon alls!

Jag har försökt på alla sätt att få dig att inse att de inte är livsfarligt att rida och hoppa. jag vet att du tycker det är läskigt att kolla på därför ber jag dig inte att göra de utan jag ber dig att betala hoppträningen så jag kan blir bättre och min ridning och hoppning blir säkrare och bättre. varför inte bara inse att du oxå ändrar min framtid. du kan inte få mig att sluta rida men du kan antingen göra så min framtid blir skit elr oxå göra så den blir toppen bra! vilket väljer du? antingen dra ner mig i botten igen elr stötta mig så jag når toppen? 
Varje gång du dra ner mig i botten klättrar jag upp igen o blir bara starkare o starkare för varje gång, jag har nästan slutat sakna dig när jag inte är hos dig, jag hatar snart att vara hos dig, men jag älskar dig ändå för du är min pappa! men inse att du förstör vänskapen och kärleken mellan oss för varje gång du gör såhär mot mig och mitt liv!


Jag hatar och älskar dig pappa! du kommer alltid vara min pappa men vi glider längre  o längre ifrån varandra för varje gång vi träffas.. och de e inget jag e glad elr stolt över ska du veta! men jag orkar inte tigga pengar av mamma hela tiden bara för att du är så egotrippad att du inte ens kan betala 700kr i månaden till träningar för en av Sveriges Bästa Fälttävlandsryttare genom tiderna Ulf Johansson.. medans mamma betalar flera tusen kronor i månaden bara för att jag ska få hålla på med det jag älskar och lever för och för att jag ska kunna bli bättre och få en framtid även fast vi inte har några pengar till träningar, tävlingar m.m.. jag har liksom betalat mina medlemsavgifter till Brf o Gimo helt själv med mina julklappspengar o jag kommer belata min startavgift + veterinärsavgiften till Heby RF helt själv med mina pengar från farmor som jag får på min födelsedag.. förstår du vad jag menar med att jag snart får lägga av med ridningen pga dig?..

Du vet att jag älskar dig ändå! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0