Skola..

2011-01-10 @ 19:13:58
Imorrn börjar skolan... inte kul me massa plugg o skit.. men kul att äntligen träffa dom efterlängtade brudarna igen :D  Åh va ja saknar dom! :(

Mz: Galoppjobbade i 65min runt Charlottendal, skrittade i 15min först sen travade i 5 o sen gjorde övergångar mellan skritt o trav i 5 :) sen galopperade ja i 25min, varierade mellan kortgalopp i trepunktssits o mellangalopp i 2punktssits :) gjorde galoppombyten i vart tredje några språng vilket gick ovanligt bra :D va tvungen att galoppera förbi en o samma stenbumling 5gånger för att han inte skulle hoppa ner i diket elr vägra gå förbi -.-'' han måste ju lära sig att gå framåt även fast de e något läskigt bredvid vägen om vi ska klara terrängen i sommar :) men efter 5e gången galopperade han förbi utan minsta tanke på stenbumlingen (Y)  sen skrittade vi hem dom sista 15min :)

C: Skrittade till 3kantskorsningen o tbx vilket tar 40min :) han bråkade lite i stallet idag men de gick riktigt bra tillslut :) så han va lite stressad i början men sen slappna han av o skritta me långa fria steg :) ja jobbade honom en hel del i skritten efter att han hade fått skrittat i 10min på långatyglar :) sen när vi kom till korsningen vände vi o då fick han bråttom o stressade upp sig igen men efter en stund slappna han av igen :) så jobbade honom resten av vägen hem så att han gick på tygeln o flyttade för skänklarna i sidled och att han lyssnade för förhållningar och framåtdrivningar utan att bli stressad :) han gick riktigt bra på slutet (y) sen fick han skritta på långtygel sista 200m hem :)

Allt e klart i stallet så de bara är att ta in hästisarna sen (y) o nu håller ja på att tvätta sista tvättmaskinen me kläder så sen e hela min garderob ren :DD  jippie yeah (Y) men att va tvungen att handtvätta några kläder suger b*lle... men nu e de klart iaf! kläderna från nyår luktade inte så gott kan ja säga.. dumma Stoffe som hällde vitt vin över mej :o fast de gjorde ja me o Bella oxå xD men nu e dom rena igen (Y)

Nu tänkte ja fixa min Juniorlicens och kolla vilka tävlingar de blir i vår :D de blir iaf Heby den 13 feb, de e säkert iaf :D  sen ska man ju hinna me både hoppning, dressyr och fälttävlan i år :o men de går nog :P hoppas ja ^^ + att C kanske ska få starta någon lokal hoppning i vår :D får se hur han sköter sig i februari när ja tänkte testa hoppa honom igen :D

Menmen nu ska ja kolla tävlingar o anmäla mej till Heby o sen åka o gratta min kusin som blir 18år idag :D GRATTIS NIKLAS PÅ 18-ÅRSDAGEN :DD



Kommentarer
Postat av: amanda

om du vill ha sällskap/hjälp med då så "finns jag gärna" ;)<3

2011-01-10 @ 20:55:24
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0